Windows 7 usb installatie foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

bodylojohn

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Beste mensen,

Ik heb een Asus N550L laptop met windows 8 voor geinstalleerd.
Nu wil ik hier windows 7 op installeren via usb. Deze versie van windows 8 heb ik laatst via een usb op een packard bell laptop met windows 8 geinstalleerd zonder problemen.

Ik krijg bij de installatie de volgende melding: "Een vereist stuurprogramma voor een cd/dvd-station ontbreekt. Als u een diskette, cd,dvd of usb-flashstation met het stuurprogramma hebt, dient u dit nu te plaatsen."

Ik heb in de bios volgende al aangepast:

1. bootvolgorde naar usb (deze herkent hij ook want ik kom in het windows 7 installatie menu. Maar kom niet verder door de boven genoemde melding)
2. Security boot disabled
3. Launch CMS enabled
4. Secure mode disabled

Wat moet ik nog meer doen om windows 7 te kunnen installeren?

Alvast hartelijk dank voor de moeite.

Hoi,

Staat er ook nog een uefi noot optie die ook aanpassen naar de niet uefi boot tenminste als die er bij staat

Deze optie staat er niet tussen.

Ik heb net ook nog een andere versie gedownload en geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Ik hoop echt dat jullie mij verder kunnen helpen.

Wederom bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zal ik misschien de bios driver moeten installeren met een andere versie. Op de webpagina vind ik alleen de bios drivers voor windows 8 en others. Moet ik er bij others vanuit gaan dat dit windows 7 is?
De link naar de website met drivers van de fabrikant van de laptop https://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/N550JV/#support

En hoe moet ik die driver (bios) dan installeren vanuit mijn bios?

http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/N550JA/DU_eManual_N550JA_JV_LF_VER7914.pdf
Code:
pagina 103 e.v....... 

Gebruikershandleiding notebook PC-E
103
Het BIOS opwaarderen:
1.
Controleer het model van de notebook en download het
nieuwste BIOS-bestand voor uw model van de website van ASUS.
.
Sla een kopie van het gedownloade BIOS-bestand op een USB-
stick op.
3.
Steek de USB-stick in uw notebook.
4.
Herstart uw notebook en druk op
tijdens POST.
5.
Klik in de BIOS Setup op
Advanced
��
Start Easy Flash
(Geavanceerd
��
Easy Flash starten)
en druk vervolgens o
Zoek het gedownloade BIOS-bestand op de USB-stick op en druk
op

104
Gebruikershandleiding notebook PC-E
6.
Zoek het gedownloade BIOS-bestand op de USB-stick op en druk
op 
7.
Klik na de BIOS update op
Exit
��
Restore Defaults (Afsluiten
��
Standaardwaarden herstellen)
om de standaardinstellingen
van het systeem te herstellen.

Beste andre,
hartstikke bedankt voor deze zeer nuttige info.
echter herkent hij het gedownloade bestand niet en ik krijg de melding "model name doenst match!! Return to easy flash page!!"

Ik heb de driver gedownload van de link die ik eerder gepost heb. De naam van het bestand is N550JVAS.208

Terwijl de huidige bios versie N550LF versie 205 is.

Het is toch wel mogelijk om windows 7 te installeren op deze laptop???

Wederom bedankt en ik hoop meer van jou/jullie te vernemen.

Ik heb de bios geupgrade naar de nieuwste versie en nog steeds krijg ik dezelfde melding.
Moet ik misschien nog andere instellingen wijzigen in mijn bios????

Reset het bios gewoon eens helemaal. Ik heb al heel wat laptops/systemen onder handen gehad, maar eigenlijk altijd een OS met de defaults kunnen installeren.
Misschien de EFI in de weg?
Kijk eens met gparted cd of er een verborgen partitie zit, die dwars ligt?
Zorg wel dat je een image hebt v/d situatie voordat je er aan begint.... zodat je de oude situatie kunt herstellen...
In orde?
Maak dan de schijf leeg en formatteer hem naar NTFS
PS:
Uiteraard heb je een backup van alle data.... (2x....!)

Edit: ik heb net Win7 op een nieuwe SSD gezet.. in een Dell D430 uit 2009... echt een eitje... heb niks veranderd.
ALLE hardware werd automatisch herkend, geen enkel geel uitroepteken, niks na installeren.
Super die hardwareherkenning van W7 tov XP.

Laatst bewerkt:
beste andre..

Wederom bedankt voor je reactie. Ik heb alle instellingen naar de default terug gezet en wederom geen succes.
Van EFI kan ik in mijn bios allleen maar de volgende optie zien "launch efi shell from filesystem device"

Heb ik geen instelling over het hoofd gezien???

Ik hoop wederom iets te vernemen want this is driving me crazy!!

Start eens op van zo een Gparted CD en kijk eens hoe de partities eruit zien.
Meldt dat hier of als je het zelf aandurft... pas je het aan (NTFS).
Zorg voor dubbele backup van data...
je kunt dan zelfs overwegen de hele schijf leeg te maken (alle partities) weg te halen en opnieuw in te richten.

Beste Andre,

Per toeval heb ik eens een oude installatie DVD+ met windows 7 gepakt die ik per toeval ergens tussen zag liggen. Deze liep wel door. Echter kan ik geen usb poorten vinden.
Denk je dat het installeren van windows 7 via usb niet lukt omdat ik 3 usb 3.0 poorten heb en geen 2.o (zijn wel backwards competible).

Tevens heb ik op mijn nieuwe windows 7 installatie de drivers proberen te downloaden echter na installeren van de juiste wireless lan driver vind hij deze niet.

Wat een gedoe allemaal. Ik heb nog nooit zo veel problemen gehad met een windows 7 installatie. Ligt dit aan het feit dat er waarschijnlijk iets in de bios niet goed staat?

@bodylojohn,

Er zijn een aantal quotes verwijderd van je. Het is niet nodig te quoten als je direct reageert op iemand. Als je direct wilt reageren kun je hiervoor de knop "snel reageren" of "reageer op vraag" gebruiken.

@Andre...

Wederom hartstikke Bedankt...

Ik had nog een goede versie van Windows 7 op DVD liggen en die geinstalleerd.
Alles draait nu eindelijk goed behalve mijn usb poorten, deze doen het niet.

Ik heb gezocht naar drivers voor deze poorten echter kan ik niets vinden. Maar misschien heb ik nog iets over het hoofd gezien.
Misschien dat jullie nog een idee hebben waar ik tekort gekomen ben.

Bedankt

Heb je dan al bij de chipset fabrikant van de USB poorten gekeken, daar staan algemene drivers die ook werken.

Zie bijv tip hier ook:
http://www.notebookcheck.com/Test-Asus-N550JV-CN201H-Notebook.97649.0.html
Asus stellt auf seiner Webseite lediglich Treiber für Windows 8 bereit. Die Nutzung von Windows 7 auf dem Gerät ist aber möglich. Wir haben es ausprobiert. Viele der benötigten Treiber können von den Webseiten des jeweiligen Herstellers (Intel, Nvidia) herunter geladen werden.

en... niet telkens bedanken.... anders staat het forum wel erg vol daarmee.... je helpt omdat je helpen wilt... :thumb:anders waren we hier niet....:p

Laatst bewerkt:
@Andre...

Ik heb het artikel doorgelezen en dat stuk dat zij het een werkende windows 7 installatie gedaan hebben geeft me zeer veel hoop..
Als ik strakjes thuis ben ga ik er mee aan de slag. Misschien ff een domme vraag. Maar de chipset fabrikant van de usb poorten is toch Intel HM86 (Lynx Point) he?

Ik meld me weer als ik meer nieuws heb!

Beste mensen,

Bedankt voor alle hulp zover...ik heb alles aan het werken behalve de usb poorten. .
@andre...ik heb vanalles geprobeerd echter krijg ik het maar niet aan het werk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan