wel ping naar switch, niet naar router...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Langeheusden

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2013
Berichten
32
Situatie:

experiabox------switch/accesspoint------laptop

Ik kan draadloos "alles". Ik kan met ene laptop draadgebonden gewoon internetten.
Ik kan draadgebonden van andere laptop (ook windows 7) wel pingen naar switch, maar niet naar experiabox....Wat is er mis met m'n laptop???
Ben benieuwd!!!
 
*modknip*

Zal wel geen switch/AP zijn maar een draadloze router waar je het over hebt. Indien ja, bouw 'm eens op de juiste manier om naar switch/AP
Een instructie staat hier, waarbij je voor SWR moet lezen de draadloze router die jij hebt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou sorry hoor, het was niet de bedoeling om iemand te beledigen of wat dan ook, ik begrijp alleen niet dat ik wel kan pingen naar switch en niet verder naar de experiabox.
Overigens is de switch/accesspoint wel draadgebonden met de experiabox. Het is een zyxel 2602 en volgens jouw methode 'omgebouwd' naar switch/accesspoint.
Met andere laptop werkt het wel, dus probleem zou in mijn laptop moeten zitten.
Die geeft ook 'onbekend netwerk'.

Alvast bedankt!
 
Zou verwachten dat op de een of andere manier op de probleemlaptop een vast ip adres staat ingesteld met een verkeerd subnetmasker.
Kijk dat na.

Tijs.
 
Natuurlijk gaat het hier dan over de bedrade netwerkverbinding waar naar gekeken moet worden (want je meldt dat je die probeert te gebruiken, nu):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl -> Klik eenmaal op LAN-verbinding en rechtstklik er dan op en kies Eigenschappen.
Dubbelklik de "Internet Protocol Versie 4 (TCP/IPv4)" en kijk wat daar staat. Staat daar een vast ip-adres, zet bij zowel ip-adres als bij DNS-servers "Automatisch verkrijgen" aan.
Klik zo vaak OK als nodig.
Kijk daarna opnieuw of er dan niet (toch) stiekem (grijs aangeduid) een instelling 'hard' er in staat. Is dat niet (meer) het geval, dan zou het (m.i.) allemaal moeten gaan werken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Staan beiden op automatisch verkrijgen.
Het IP-adres wordt dus automatisch opgehaald.
Ik heb wel gezien dat het fysiek adres van de netwerkverbinding 00-00-00-00-00-00 is terwijl dat me niet juist lijkt, maar ik weet niet waar of hoe ik dat kan veranderen.......
Kun jij hier iets mee, of betekent dat eigenlijk dat de netwerkaart kapot is?

Jan
 
Als inderdaad het fysieke adres van de LAN-verbinding 00-00-00-00-00-00-00 is, dan is dat niet goed. Ik zou dan inderdaad overwegen om een insteek netwerkkaartje te gaan kopen en díe te gebruiken.

Tijs.
 
Iets met winsockets?
Ik kan wel pingen naar switch. Hij mist dus op een of andere manier alleen een Mac-adres waardoor ie onbekend is.
Heb je nog ideeën?
Alvast bedankt!
Jan
 
Plak eens de precieze huidige instellingen in je volgende posting:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /c ipconfig /all > ipconfig.txt && notepad ipconfig.txt

Ik neem aan dat die pc/laptop nu geen internet heeft, dus even het tekst bestand op memory-stick opslaan en overbrengen zodat we de inhoud ervan kunnen zien in je volgende posting.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Er zit ook een draadloze verbinding op, maar ik heb ethernetpoort nodig om via netwerk films af te kunnen spelen op m'n samsung 40ES7000 (Dat gaat draadloos te traag)
Bij dezen de ipconfig
 

Bijlagen

  • ipconfig.txt
    4,9 KB · Weergaven: 48
In je ipconfig.txt bestand lijkt alles goed te staan, even afgezien van het vreemde 00-00-00-00-00-00-00 MAC adres van je bedrade aansluiting.
Paar opties nog, en helpen die niet, dan een nieuwe bedrade netwerk insteekkaart kopen en die gaan gebruiken:
a. Installeer de driver-software die hier staat. Kies een downloadlink rechts van de tweede driver van boven ("Win7 and WinServer 2008 R2 Auto Installation Program (SID:1632224)") in de tabel.
b. Blijft na a. het probleem, ga naar Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ), klik Netwerkadapters open, klik die Realtek PCIe FE Family Controller aan en druk daarna op de Del toets.
Op de vraag of de driver (ook) verwijderd moet worden, antwoord zodanig dat de driver niet wordt verwijderd. Herstart de pc, de netwerkkaart wordt automatisch opnieuw gevonden en geïnstalleerd. Kijk of dat enige verbetering gebracht heeft (ook m.b.t. dat MAC adres).

Tijs.
 
Helaas........
Alles werkt goed, alleen dat fysiek adres wordt niet gevonden en het is dus een onbekend netwerk.
Heeft het nog zin om in de router dit adres toegang te geven? Of zet ik dan deuren open voor onbekenden.

Jan
 
Als je op de Experiabox zgn. MAC filtering aan hebt staan, zet dat dan af. Dat is geen zinvolle beveiligingsmaatregel en levert alleen maar gedoe op als je een nieuw apparaat wilt gaan toevoegen aan het netwerk.

Als MAC filtering aanstond en je het nu hebt afgezet: PC herstarten en kijken of het beter gaat. Indien niet, dan blijft het verhaal over de aan te schaffen netwerk insteekkaart gewoon staan.

Tijs.
 
MAC filtering stond gewoon uit. Ik heb nog geprobeerd om IP-adres in DMZ te zetten, maar dat haalt ook niets uit.
Ik ben bang einde oefening. Vervelend is dat er maar 2 USB poorten op de laptop zitten: 1 voor de muis (mousepad sucks!), 1 voor externe harde schijf en dan kom ik er dus een tekort voor ethernet!

Maar goed, we zien wel!

In ieder geval hartelijk bedankt voor de genomen moeite, jammer dat het resultaat niet is geworden wat ik had gehoopt!

Groeten,

Jan
 
Je kunt evt. een USB hub kopen (eentje mét voeding) en zo het aantal aansluitbare USB apparaten uitbreiden.

Tijs.
 
Als ik tè veel moet kopen kan ik beter een andere laptop kopen misschien........ (deze Compaq presario cq71-120ed is uit 2009)
Zou het nog hardwarematig opgelost kunnen worden: het gaat om een fysiek adres: kan er iets losgetrild zijn op MB? Of misschien verbrand: de laptop werd erg, erg heet, ik heb 'm open gehad om wat door te blazen en de temp is nu veel aangenamer.
Gr Jan
 
Ik heb niets meer toe te voegen aan wat ik al geschreven had; als ik nog een tip had gehad dan was die al voorbij gekomen.

Tijs.
 
Dan gooi ik de handdoek in de ring..... Ik heb nog geprobeerd om dat aan dat vreemde MAC-adres een vast ip-adres te geven in de router, maar die is nu volledig alles kwijt (vaste IP-adressen die erin stonden, gedefinieerde regels, alles!) Was dus geen goed plan!

Nogmaals bedankt voor de hulp!

Groeten, Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan