W8 pc installeert automatische verkeerde driver voor usb printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MistrCetje

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2012
Berichten
18
Dag allemaal

sinds enkele weken werkt mijn usb printer niet meer naar behoren...
Situatie:
ik heb de officiele driver geïnstalleerd van de printer (canon MP510)
maar van zodra ik de usb kabel in de pc steek dan komt de melding dat hij het apparaatstuurprogramma installeert.
Nu van zodra dat dit gedaan is komt hij niet als printer bij mijn apparaten. De printer komt onder "Andere apparaten" en in de statusbalk onder in de verkenner staat er "stuurprogrammafout"
in een andere pc werkt het perfect hij bij het inpluggen installeert hij zonder problemen en kan ik printen..

Dit is opeens voorgevallen van de ene dag op de andere herkent hij de printer niet als printer aangezien hij bij "andere apparaten" staat.

Reeds geprobeerd:
stuurprogramma bij apparaten uninstallen (de printer wordt bij apparaatbeheer niet herkend als printer, staat dus bij USB controller als "samengesteld usb apparaat"
echte driver geinstalleerd
antivirussen disablen
apparaat verwijderen en stuurprogramma verwijderen

het is alsof het OS vanzelf een driver installeert die niet werkt... heb dit nog nooit meegemaakt...

hopelijk via deze weg een antwoord...
 
Een trucje die mogelijk werkt, als jouw W8 pc ook 64-bit Windows is als de andere pc dat ook is of 32-bit Windows als die andere pc dat ook is:
a. Deïnstalleer de Canon driversoftware.
b. Laat de andere pc die printer delen op het netwerk.
c. Voeg 'm als Netwerkprinter toe via Apparaten en printers, en zorg ervoor dat je de gedeelde printer ziet.
d. Er zal je gevraagd worden of je de printerdriver wilt installeren die de andere pc beschikbaar stelt. Doe dat.

Hopelijk lost dat je probleem op.

Het maakt niet uit wat die andere pc is: Vista, Windows 7 of Windows 8.

Tijs.
 
Dag dnties

Het is ook de bedoeling dat de w8 pc kan printen als de andere laptop (waarbij het wel werkte) niet aanwezig/niet aangesloten is..
dus het is eigenlijk de bedoeling dat de w8 pc constant is aangesloten aan die printer. Werkt uw trucje daar ook voor ?
 
Ik praat niet voor niets over trucje: Het is puur/vooral bedoeld om een werkende driver op je W8 pc te krijgen. :rolleyes:
Werkt dat, dan kun je daarna de printer via USB gaan aansluiten, en dan zou dezelfde driver gebruikt gaan worden die je al voor de "gedeelde printer" gebruikt. Mogelijk wordt de printer bij aansluiten al toegevoegd, en anders als lokale printer toevoegen met het vinkje aan in "Plug n Play printer automatisch herkennen".

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
thnx voor het advice.. uiteindelijk moest ik w8 updaten naar w8.1
stupid microsoft...:mad:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan