Thuisnetwerk instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erolenrol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2014
Berichten
3
Door de aankoop van een Nas (die als backup en filmopslagruimte zal dienen) ben ik verplicht om het thuisnetwerk aan te passen. Ik heb het even in een afbeelding gezet zodat alles duidelijk wordt.

netwerk.jpg

De modem heeft maar 2 poorten die ik met draad kan aansluiten. Ik moet hiervoor dus een oplossing vinden. Volgens wat ik gelezen heb zou een switch hiervoor een oplossing kunnen zijn.
Desktop en switch moeten in snelle verbinding staan via 1 Gbps verbinding voor back-up.
Laptop en switch moeten ook soms back-up maken, maar aangezien de laptop draadloos is aangesloten en ik dat liefst zo ga houden loop ik daar toch tegen de beperking die draadloos werken met zich mee brengt. Zoals aangegeven heeft de laptop ook een tragere netwerkkaart.

4 vragen:
1) Is de toekomstige opstelling die ik in gedachten heb verstandig?
2) In de toekomstige situatie: kunnen de laptop en nas met elkaar communiceren? Dit is nodig voor een back-up. Ik neem aan dat ik ze dan in hetzelfde ip-mask moet zetten, zodat het dan 1 netwerk is.
3) Ik wil nog een streamer aansluiten om op tv films van op de nas af te spelen. Hang ik deze dan gewoon aan de Nas? Of waar sluit ik de streamer dan op aan?
4) Krijgt de IP-telefoon voldoende "prioriteit" om vlot te kunnen blijven bellen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
1) afhankelijk natuurlijk van toekomstige uitbreidingen
2) ja, inderdaad als ze in hetzelfde netwerk zitten. Tenminste, hoeft niet per se, maar een hoop dingen zullen anders standaard niet "out of the box" werken
3) op de switch
4) afhankelijk van je router (B-Box) niet de opstelling
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan