Printers delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WY79

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Berichten
162
Ik heb 2 printers in een netwerk zitten, verbonden met een netwerk kabel. (Printers kunnen niet draadloos printen).
Ik zou graag willen dat die 2 printers ook zichtbaar zijn in een ander netwerk. Dus dat je niet eerst verbinding moet maken van het draadloze netwerk waar die 2 printers in staan.
Is dat mogelijk?
 
Ik heb 2 printers in een netwerk zitten, verbonden met een netwerk kabel. (Printers kunnen niet draadloos printen).
Ik zou graag willen dat die 2 printers ook zichtbaar zijn in een ander netwerk. Dus dat je niet eerst verbinding moet maken van het draadloze netwerk waar die 2 printers in staan.
Is dat mogelijk?

Beste,

Eerst en vooral zal je normaal gezien altijd verbinding moeten maken eerst. Printers die op hetzelfde netwerk werken is bruikbaar voor iedereen. Hieronder een stappenplan om printers te delen.

Als je een printer wilt delen, dan voer je volgende stappen uit:

Stap 1: Bestands- en printerdeling inschakelen

  • 1. Open Geavanceerde instellingen voor delen door te klikken op de knop Start en vervolgens op Configuratiescherm. Typ netwerk in de zoekbalk, klik op Netwerkcentrum en vervolgens in het linkernavigatiedeelvenster op Geavanceerde instellingen voor delen wijzigen.
  • 2. Klik op de dubbele punthaken om het huidige netwerkprofiel uit te vouwen.
  • 3. Als printerdeling is uitgeschakeld, selecteer dan onder Bestands- en printerdelingBestands- en printerdeling inschakelen en klik vervolgens op Wijzigingen opslaan. Als je om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typ dan het wachtwoord of een bevestiging.
  • Nu deel je de printer zelf.

Stap 2: Uw printer delen
  • 1. Open Apparaten en printers door te klikken op de knop Start en nadien op Apparaten en printers in het menu Start.
  • 2. Klik met de rechtermuisknop op de printer die je wilt delen en klik op Eigenschappen van printer.
  • 3. Klik op het tabblad Delen en schakel het selectievakje Deze printer delen: in.
  • Nu kunnen anderen op uw netwerk verbinding maken met deze printer. Zij hoeven alleen een netwerkprinter (uw printer) op hun computer aan te sluiten.

Stap 3: Een netwerkprinter toevoegen
  • 1. Open Apparaten en printers door te klikken op de knop Start en vervolgens op Apparaten en printers in het menu Start.
  • 2. Klik op Een printer toevoegen.
  • 3. Klik op Netwerkprinter, draadloze printer of Bluetooth-printer toevoegen, klik op de gedeelde printer, klik opVolgende en volg de instructies op het scherm.


voila aub :)
 
Ik heb al die stappen doorgenomen en ik heb het begrepen. Ik kwam er uit dat het alleen mogelijk is om een printer te delen in 1 netwerk. Dus de ander moet eerst verbinding maken met het netwerk waar die printers in staan.
Mijn vraag was/is: Is het mogelijk om met 1 of 2 printers in een netwerk, te printer vanuit een ander draadloos netwerk? (de printer is niet draadloos).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan