Wifi USB werkt veel te traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik had tot nu toe gekabelde verbinding met de router (KPN Experia v9) maar heb nu een nieuwe Wifi-USB adapter op mijn pc (USB2-poort) aangesloten. Die belooft je "een snelle, betrouwbare draadloze verbinding voor online gaming en video streaming zonder vertragingen". 300 Mbps. Meer dan 3x zo langzaam als de 1 Gbps gekabelde verbinding, maar het zou nog altijd snel genoeg moeten zijn. Volgens de beschrijving zou het allemaal supersnel moeten gaan, maar het openen van websites e.d. gaat vreselijk traag en duurt soms echt een aantal secondes (tot 10!). Bij de status van de verbinding zag ik: verbinding uitstekend, type "infrastructuur" Overdracht 1 Mbps (dat lijkt me dan inderdaad vreselijk traag...) Waar kan de kink zitten??
 
Laatst bewerkt:
Welke wifi-standaard gebruik je en welke beveiliging? Lijkt me een configuratie probleem ergens.
 
Beveiliging WPA/WPA2-PSK . Wat bedoel je met standaard? Waar vind ik die?
Trouwens, ik heb de adapter een keer verwijderd, toen opnieuw geplaatst en nu doet hij het ineens veel beter (nadat na het herplaatsen Windows de verbinding gerepareerd had, want uit zichzelf deed de adapter toen eerst helemaal niks, dat wel..)...ik ga eerst nog maar eens verder testen..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Wifi-USB nu wat langer aan het draaien. De kwaliteit van de verbinding is heel wisselend, van heel goed tot zeer matig (dat laatste zou kunnen omdat het signaal weggedrukt wordt door een buurman), en de verbinding valt regelmatig (veel te vaak) zelfs helemaal uit (het netwerk wordt wel altijd gedetecteerd maar er is geen contact). Ik moet dan steeds opnieuw de sleutel invoeren waarna het contact meteen weer hersteld wordt. Handig is het allemaal niet...
-Het ligt volgens mij dus niet aan de Experia Box want die wordt altijd gedetecteerd met een goede tot uitstekende signaalsterkte.
-Zit ik op hetzelfde kanaal als de buren en moet de provider KPN dat veranderen? (of kan ik daar zelf iets aan doen)
-Maar hoe zit het dan met het steeds helemaal uitvallen van de verbinding?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan