Remote Desktop Services Windows server 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

Techneut2012

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2014
Berichten
2
Ik ben op dit moment aan het testen om RDS op Windows server 2012 aan de praat te krijgen.
Dit lukt al aardig echter heb ik nog steeds een probleem wat ik maar niet kan achterhalen wat ik nu mis.

Wat kan ik:

- Ik kan inloggen met windows 7 naar webpage (https://RDSSRV/rdweb) om dan toegang te verkrijgen bij de gepublished programma's (Word, Excel ect..)
So far, so good.... :thumb:

Dus alles via IE kan ik gewoonweg benaderen.. :)

Maar nu maken we veel gebruik van ThinClients intern en daar heeft men alleen toegang tot de RDSSRV middels RDP.
Als ik nu connectie ga maken naar de RDSSRV, kom ik dus op de bureaublad uit van de server en das nou net niet de bedoeling :shocked: !!

Dus hoe krijg ik via RDP op een ThinClient nu de RemoteApps te zien die je dus ook ziet via de IE (https://RDSSRV/rdweb) ?????

Hoop dat ik duidelijk genoeg ben, anders hoor ik het wel......:cool:
 
Vroeger hadden we hier nog terminals van Wyse die o.a. de mogelijkheid hadden om in plaats van een RDP sessie op te zetten ook rechtstreeks een browser konden starten. Misschien dat die mogelijkheid nog steeds bestaat?
 
Deze mogelijkheid zou ik nog even moeten onderzoeken, echter zou het werken, dan moet ik een kleine 130 ThinClients gaan aanpassen dunkt me :(
Dus een RDP-sessie opzetten zou, denk ik, een hoop tijd en gedoe schelen (tenzij ik het verkeerd zie uiteraard).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
RemoteApps zijn een geheel ander concept dan een remoteDesktop omgeving. Thin clients zijn voor RemoteDesktop omgevingen gemaakt dus in feite heb je de verkeerde hardware voor je toepassing.

Mocht je Wyse terminals hebben dan kun je ofwel hun beheersuite kopen en alle terminals remote managen of je leest de documentatie en beheert alle terminals via een tftp server (=gratis)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan