• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

een macro om te kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertrammed

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2013
Berichten
40
Goedenavond,

Ik ben bezig om een planning per week te maken.

Ik zou eigenlijk een macro willen die het voorbeeld kan kopiëren bijv. 20 x op 1 werkblad en dat de datum uit de cel c3 automatisch meeneemt.

Wie zou mij kunnen helpen?

Alvast bedankt.

Groet Bertram

Bekijk bijlage planning.xlsx
 
Waarschijnlijk een heleboel mensen hier. Maar dan zal je jouw vraag iets beter moeten formuleren en/of aangeven in jouw voorbeeldje in wel tabje C3 van belang is.
 
In tabblad1 staat mijn voorbeeld. Ik zou graag willen dat dit voorbeeld d. m. v. een macro te kopiëren is in bijvoorbeeld 20 weken of meer op hetzelfde werkblad en dan naar beneden doorgevoerd.

Ik bedoelde cel c2 in het tabblad1, daar staat een datum die ik graag doorgevoerd zou willen hebben zodat de andere dagen dan ook vermeld worden door de formule die er nu al in vermeld staat.

Ik hoop dat het iets duidelijker is.
 
Dank voor je link. Was deze al eerder tegengekomen.

De onderstaande code had ik al eens gekregen die bijna hetzelfde doet als ik graag zou willen. alleen deze kopieert de gegevens over meerdere werkbladen. Is het mogelijk de code wat aan te passen overeenkomstig met mijn vraag?

Code:
Sub Kopieer()
Dim OudSheet As String
OudSheet = "Werkblad"
With Sheets("Blad1")
    For Each cl In .Range("A1:A" & .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row)
        Sheets("Werkblad").Copy , Sheets(Sheets.Count)
        Sheets(Sheets.Count).Name = cl
        Range("C2").FormulaR1C1 = "='" & OudSheet & "'!RC+7"
        OudSheet = ActiveSheet.Name
    Next
End With
End Sub
 
Waarom wil je dit met een macro afhandelen? Dit kan toch prima met kopiëren en plakken. Zet bv in T1 de startdatum in dit geval dus 03-02-2014. Zet in C2
PHP:
=$T$1+(AFRONDEN(RIJ()/40;2)*7)

Ga naar A40 en plakken maar, ga naar A80 en plakken maar etc dus steeds een veelvoud van 40. Als je het snel voor een bv jaar wil doen zet dan even in een vrije kolom deze formule
PHP:
=REST(RIJ();40)
Het filter op 0 zetten en in kolom A de gefilterde cellen selecteren en vervolgens plakken kiezen.

Nb. Kleine tip haal al die samengevoegde cellen eruit. Filters werken niet VBA soms niet. Je kan dit allemaal regelen dmv tekstuitlijning.
 
Laatst bewerkt:
Ik was in de veronderstelling dat deze formule alleen de datums kopieerde.
Althans zover lukte het mij. Ik was te voorbarig met het vermelden dat mijn vraag al was op gelost.
Excuses voor mijn onhandige actie om een soortgelijke vraag te stellen. Dat is niet netjes naar jouw toe.
Ik dacht dat het niet gebruikelijk was om op een vraag terug te komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan