W7: ongeldige produktcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan45678

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Beste mensen,

Ik heb op een XP-computer een OEM-versie van Windows 7 Home Premium gezet.
Mááár, de activering mislukt omdat de produktcode als ongeldig wordt aangemerkt. De code die achter op de DVD doos staat, de 5 maal 5 letters en cijfers.

Wat nu?

Alvast bedank voor jullie hulp.

Groeten,
Jan45678

ik zelf koop altijd systeem builders uitvoeringen
deze werken altijd maar deze worden dus alleen verkocht als je ook een onderdeel afneem.
oem is voor kant en klaar pc's.
dus ik denk dat dit niet gaat lukken via normale weg.
er zijn wel activatoren maar deze zijn dus niet toegestaan en ik kan u dus geen link geven met het bewuste programma.

Hoi Virtuosa,

Dit is niet mooi.
Ik was ook niet gelukkig met een OEM-versie en heb me een sik gezocht of ik dit doen kon, omdat er geen retail versie wordt verkocht. Nergens heb ik gelezen dat dit zo niet werkt.
Ik heb er wel gelijk een geheugenkit bij gekocht en dus het geheugen in de bewuste pc uitgebreid. Helpt dat nog?

En, hoe moet dit verder? Er is niet te koop en ik heb een besturingssysteem nodig en nog wel dringend ook.

Groeten,
Jan45678

Op marktplaats bieden ze pc's met Win 7 én geldige productcode aan die van bedrijven zijn opgekocht. Dat gebeurt door bonafide handelaren/bedrijven die ook door marktplaats als zodanig zijn aangemerkt.
De pc's worden nagekeken en krijgen een geldige officiële productcode mee.
Mijn dochter heeft toevallig zo'n pc gekocht en is daar zeer tevreden over!
Als je interesse hebt zal ik haar de naam v.h. bedrijf vragen.

Laatst bewerkt:
Ok, heb je, mogelijk vanuit XP, een upgrade installatie, of heb je een schone nieuw installatie uitgevoerd?

Hoi TheKnight,

Ik heb met een OEM-versie een aangepaste, dus schone, installatie gedaan op een computer met XP. Dit omdat er geen upgrade versie te koop was en op een XP-computer (ook met een upgrade-versie) een schone installatie uitgevoerd dient te worden.

Groeten,
Jan45678

Hoi beste mensen,

Ik heb getracht via slui.exe 4 telefonisch te activeren. Van wat er op het computerscherm verscheen begreep ik geen hol. Het niet-mens van Microsoft aan het gebelde telefoonnummer brabbelde over de eerste 6 letters van de installatiekenmerk, dat zou moeten verschijnen in mijn activeringsassistent. Op internet kan ik niets vinden over wat dat niet-mens wil en over wat er op het scherm staat.

Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt? Hoe werkt dit?

Groeten,
jan45678

Ok, ja, dat heb ik wel eens, nog niet met Windows 7, wel Vista. Daardoor herinnerde ik me ook dat OEM-versies op daarvoor niet geeigende systemen inderdaad uitsluitend telefonisch geactiveerd mogen worden. Het is vrij simpel, volg deze instructie, of hoe je dan ook bij telefonisch activeren komt:

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/activate-windows#1TC=windows-7 zei:
Activeren via de telefoon

Als u Windows niet online kunt activeren, kunt u Windows 7 ook activeren via een geautomatiseerd telefoonsysteem.

1.Open Windows activeren door op de knop Start te klikken, met de rechtermuisknop op Computer te klikken, Eigenschappen te kiezen en vervolgens op Windows nu activeren te klikken.*

2.Klik op Andere activeringsmethoden weergeven.

3.Typ uw Windows 7-productcode en klik op Volgende.

4.Klik op Geautomatiseerd telefoonsysteem gebruiken. Als u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.

5.Klik in de vervolgkeuzelijst op de dichtstbijzijnde locatie en klik op Volgende.

6.Bel een van de weergegeven telefoonnummers. U wordt door een geautomatiseerd systeem door het activeringsproces geleid.

7.Wanneer u daarom wordt gevraagd, voert u op de telefoon de installatiecode in die u op het scherm ziet.
8.Noteer de bevestigingscode die u via het telefoonsysteem krijgt.

9.Typ bij stap 3 in het activeringsvenster de bevestigingscode in de daarvoor bestemde ruimte. Klik op Volgende en volg de instructies.

10.Als de activering mislukt, blijft u aan de lijn zodat u wordt doorverbonden met een medewerker van de klantenservice.

Je zal een plaatje zoals dit te zien krijgen:

2778656.png

Luister even goed naar het on-mens voor je begint, zodat je weet welke toetsen je op de telefoon moet indrukken om te herhalen, terug naar hoofdmenu, OK, etc... Neem de tijd, 't is toch gratis. ;)

Het nummer onder 1 moet je invoeren & dan op hekje drukken dacht ik. Het on-mens zal daarop vrij snel een code terug geven, die moet je dan onder A invullen. Toets daarna de toets voor herhalen van die code om te controleren. Is die correct, toets hekje, volgende code, etc...

Hoi TheKnight en andere hulpverleners,

Bedankt voor je reactie. Het is geactiveerd. Ik er wel een medewerker van Microsoft voor aan de telefoon moeten hebben. Na enig gepruts bleek dat ik de laatste positie in de produktcode fout op mijn briefje had geschreven. Een B in plaats van 8 . De vriendelijke meneer vertelde me dat ik een retail versie had. Hij wist ook te zeggen dat het een OEM was. Het was niet niet-legitiem. Microsoft heeft kennelijk de Windows 7 OEM's als retail aangemerkt. Probleemloos te activeren, mits je alle produktcode cijfers en letters correct invult!

Groeten en allen bedankt,
jan45678

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan