Hoe ISO-bestand in Windows7 installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
969
Ik wil een programma installeren in W7. Na het uitpakken van het zipbestand moet ik een ISO-bestand installeren. Daarvoor heb ik het op een cd gebrand. Maar als ik de cd start krijg ik alleen een schermpje dat de inhoud toont: het ISO-bestand, en nergens hoe ik dat installeer. Nu las ik op Google dat je een ISO kunt branden, maar ook kunt 'mounten' en dat zegt mij niets. Ook las ik dat je een ISO in W7 kunt mounten door op het bestand te dubbelklikken. In dat geval krijg ik een icoon van PowerIso (Dat programma zit op mijn pc). Open ik dat dan zie ik een hele trits bestandjes die blijkbaar in de ISO zitten en ook daar kan ik niets mee. Kortom: hoe installeer ik een ISO-bestand?
 
Mijn suggestie is download het gratis programma daemon tools (lite) en installeer deze, dit programma maakt virtuele drives voor je aan om bestanden zoals .iso e.d. mee te openen zoals een echte drive dat zou doen met een dvd, als je deze daarna opent heb je als het goed is een icoontje rechts onderin je taakbalk (wit met een blauw bliksempje), rechterklik hierop - kies virtual devices - pak dan de bovenste van de opties en selecteer dan mount image.
Zoek dan je .iso bestand en selecteer hem.

Om nu te weten wat er mee gebeurt is kan je via start --> computer zien dat je een (of meerdere) stations erbij hebt gekregen, dat zijn diegene die via je deamon tools in te laden zijn en als het goed is zie je dat er na het inladen van je .iso een station
een inhoud heeft, dit kun je openen door erop te dubbelklikken of met je rechtermuis erop te klikken en openen te kiezen, zodoende kan je nu met je bestanden op je .iso schijf werken.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt! succes
 
Persoonlijk gebruik ik hier PowerISO/ voor.
Zoals hierboven al word genoemd door @nazca77, je .iso file mounten aan een drive en dan staat die onder computer en ziet hij dit als een cd :)

Succes!
 
Volgens mij is de vraag toch anders. Er IS al een DVD met de benodigde informatie, alleen deze start niet automatisch een installer. Kies hiervoor in het pop-up scherm voor inhoud weergeven en kijk eens of je iets als setup.exe kunt vinden. Als je die vindt dan dubbel klikken.
 
Dank voor alle reacties. Aan de laatste tip heb ik denk ik het meeste, want ik heb dus al een cd gebrand met de ISO. Ik ga kijken of ik daarin de setup.exe kan vinden. Na alle tips lezende denk ik dat er nog een optie is, nl PowerIso en die zit dus al op mijn pc. Als ik dubbelklik op het ISO-bestand (in downloads) dan verandert dat in een icoon van PowerIso. Dubbelklik ik daarop dan krijg ik de hele uitgepakte ISO te zien en daar zit ook een setup.exe bestand bij (ook zit er een INSTALL bestand bij maar dat doet niets). Zou het installeren lukken door op die setup.exe te klikken?
 
Je zou eerst kunnen proberen of je die setup.exe kan runnen inderdaad.
Als dat niet lukt zou je deze tutorial kunnen volgen hoe je een .ISO mount via poweriso.
klikje

Succes
 
Dat is gelukt en het werkt zowel met de autorun.exe op de cd als vanaf de autorun.exe van de download met PowerIso. Een setup.exe komt niet in de bestanden voor. Ik krijg dan de keuze direct uitvoeren of de bestanden opslaan in een tijdelijke map. Dat laatste wordt aanbevolen dus dat heb ik gedaan. Vervolgens krijg ik dan een fraai schermpje van het programma Eviews dat ik wil installeren met de optie Install. Maar klik ik dat aan dan volgt de melding Unable to run Eview installer. Nu zit er in die ISO ook nog een bestand INSTALL. Klik ik daarop dan krijg ik weer een hele rits bestanden waaronder een setup.exe. Ik heb dat inmiddels gedaan, maar nog steeds de melding Unable to install Eview. Onder in mijn beeldscherm staat nu ook de melding: Niet opstartbaar image. daarachter staat: totaal 219mb 32%.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan