PC Upgrade: I5 4670K + 8GB DDR3 + MSI B85-G41 PC Mate

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chuim

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
89
Hallo, na ik mijn computer al bijna 10 jaar gebruik, vind ik dat het tijd word om een aantal dingen te vervangen. Ik heb dit nog nooit gedaan dus ik wil er zeker van zijn of deze set kan.
Dit zijn de dingen die ik gevonden heb met behulp van tweakers:

Processsor: Intel Core i5 4670K Boxed
Moederbord: MSI B85-G41 PC Mate
Ram geheugen: Corsair Vengeance LP
Processor cooler: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Zelf heb ik een tijdje terug een MSI N650Ti TF 2GD5/OC BE gekocht, maar nog niet alle games draaien even soepel wat waarschijnlijk komt door mijn oude processor, ik heb nu een Intel 2 Quad Core Q6600.
Ook heb ik een Samsung 840 series 120GB en mijn voeding is 360W en loopt prima

Heeft iemand nog enige tips, of kan dit niet? Ik hoor graag wat jullie denken

Groeten Chuim
 
Hoi,

Dat lijkt me geen verkeerde upgrade de voeding is wel een A-merk?
 
Laatst bewerkt:
360W is niet heel veel, ik zou na gaan of dat wel voldoende is, zeker als je een grafische kaart hebt/koopt.
 
360W is niet heel veel, ik zou na gaan of dat wel voldoende is, zeker als je een grafische kaart hebt/koopt.
Hij doet het nu goed en de processor die ik nu heb is 105W en de i5 is 84W.
En het is een Zalman voeding. Maar als dat niet genoeg is koop ik wel een nieuwe
 
Ga je overklokken? Je processor ondersteund dat, maar je moederbord heeft een B85 chipset. Deze ondersteund geen overklokking. Als je wel wilt overklokken moet je gaan voor een moederbord met een Z87 chipset.
 
Ga je overklokken? Je processor ondersteund dat, maar je moederbord heeft een B85 chipset. Deze ondersteund geen overklokking. Als je wel wilt overklokken moet je gaan voor een moederbord met een Z87 chipset.

Bedankt voor je reactie, ik kan dus beter voor deze gaan? Ik neem aan dat de functie het wel waard is voor 13 euro meer.
 
Als je niet weet wat overklokken is zou ik het ook maar niet gaan doen. Dan kan je alles kapot maken.
 
Laatst bewerkt:
Instellingen veranderen in een processor lijkt mij geen goed idee als je niet weet wat je doet. Daar ben je het hopelijk met me eens? Bovendien zal je dan nog een koeler erbij moeten kopen die al snel 40 euro wordt, maar dat moet Chuim beslissen.
 
Hallo, ik wil een pc upgrade doen, maar ik twijfel nu nog tussen 2 moederborden, de
Gigabyte GA-Z87-HD3,
MSI Z87-G41 PC Mate
Ik wil dit combineren met een Intel Core i5 4670K, MSI GTX650 ti boost, 8GB Corsair Vengeance en SSD.
Ik heb nu geen idee welke van de 2 ik nou moet kiezen, specs zijn hetzelfde. Ik vraag me nu dus af welke van de 2 de beste kwaliteit heeft. Wat denken jullie ervan? Ik hoor het graag!

Groeten Chuim
 
je kan de laatste tijd met een simpele druk op een knop de processor al overklokken dit kan voor beide amd en intel cpu's
en vaak blijf je dan nog binnen de garantie

dus zo gevaarlijk is dat niet meer verder zitten er een hele hoop beveiligingen die het voorkomen dat het echt mis gaat


@Chuim als je nog een beetje extra budget hebt probeer dan voor de MSI Z87-G45 te gaan
 
Laatst bewerkt:
Instellingen veranderen in een processor lijkt mij geen goed idee als je niet weet wat je doet. Daar ben je het hopelijk met me eens? Bovendien zal je dan nog een koeler erbij moeten kopen die al snel 40 euro wordt, maar dat moet Chuim beslissen.

Als ik eraan beginnen zal ik goed uitzoeken hoe het moet en de gevaren ervan, maar ik ben wel van plan om een cooler te kopen, deze.

je kan de laatste tijd met een simpele druk op een knop de processor al overklokken dit kan voor beide amd en intel cpu's
en vaak blijf je dan nog binnen de garantie

dus zo gevaarlijk is dat niet meer verder zitten er een hele hoop beveiligingen die het voorkomen dat het echt mis gaat


@Chuim als je nog een beetje extra budget hebt probeer dan voor de MSI Z87-G45 te gaan

Dat is eigenlijk wel boven m'n budget, mag ik vragen waarom ik beter voor deze kan gaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo mensen, ik denk dat mijn voorkeur gaat naar dit moederbord.
Alleen 1 vraag, op hardware info staat bij Nvidia SLI compatible een kruisje, en ik heb een nvidia videokaart, de MSI N650Ti TF 2GD5/OC BE. Leek mij in eerste instantie een leuke combinatie...
 
Laatst bewerkt:
dit kan alleen met kaartjes die over de zelfde gpu chip beschikken

dat ze van het merk nvidia zijn is dus niet alleen genoeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan