Fotopapier printen mislukken bij epson xp-600

Status
Niet open voor verdere reacties.

kim1982

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
138
Wie kan mij helpen?

Ik heb een (nieuwe) printer, de all in one epson xp-600 ... maar ik krijg het niet voor elkaar om foto's op glanzend fotopapier te printen.. de printjes worden vlekkerig, heel veel inkt erop, ziet er niet uit.
Op mat papier verloopt alles tiptop, dan zet ik de printer ook op mat photopapier... prachtig.

Misschien doe ik iets doms? of gebruik ik de verkeerde instellingen?
Ik hoor heel graag wie dit probleem herkent en de oplossing weet

gr kim
 
Je gebruikt het verkeerde papier.
Wat voor merk fotopapier gebruik je??
 
Welk papier adviseert Epson? Als het niet in het boekje/op de CD staat dan wel op hun website...?
 
palomino, ik had eerst bruna papier .. later heb ik gezocht naar speciaal epson papier, volgens div winkels is dat niet meer te koop, maar kan je het doen met (duur!) papier van HP 250g/m2, zou echt goed papier moeten zijn. Maar er zijn zoveel soorten printopties mogelijk, bijvoorbeeld: epson glossy epson photo etc etc ... heb al div geprobeerd, maar het resultaat blijft vreselijk lelijk.
Andre, ik kan het echt niet vinden :(
 
Emailtje naar Epson? Is goedkoper dan zo doorgaan, of je moet geluk hebben met ervaringen hier.
Kijk eens naar de reviews op de pricewatch van tweakers.net en kieskeurig.nl of daar ervaringen beschreven zijn.
 
Diverse winkels zijn dan verrekes lamme takken.
Het is gewoon online te koop.
http://www.epson.nl/nl/nl/viewcon/corporatesite/products/consumables/overview/paper/gphp/pgpp
Is wel duur
En als alternatief dit: http://www.123inkt.nl/Papier-en-labels/Fotopapier/Epson-fotopapier/A4-p12465.html

Maar wat ik doe is van tijd tot tijd bij de aldi kijken.
Die hebben soms heel goed foto papier te koop.
Van het merk SIHL.
Dit is gewoon gelijkwaardig aan Epson papier.
Als je het koopt, pak dan een grote partij, want ze hebben het niet altijd.
 
Laatst bewerkt:
palomino, dank je
het winkelpersoneel (van oa mediamarkt) vertelde mij dat dat HP papier gelijk is aan epson papier? maar merk er dus barweinig van, maar zou zomaar kunnen dat ik de verkeerde instellingen heb....
 
Nee, HP papier is niet geschikt voor epson.
Het geheim zit in de coating van het papier.
Ik kan het weten, want ik heb al meer dan 20 jaar een epson printer.

Dus Kim, toen jij 9 jaar oud was, had ik mijn eerste computer.
 
Laatst bewerkt:
hahaha okeej palomina, dank je wel ! Ga dan eens vaker kijken bij de aldi ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan