16 bit kleuren in Windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0119

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Berichten
342
Hoi,

Aan de moderators van deze sectie:
Heb een paar minuten hiervoor hetzelfde topic gestart. Hij werd verstuurd, maar hier bleef hij op het scherm van dat ik een nieuw topic aan 't maken was. Moderators, dat topic mag verwijderd worden. Mijn excuses. Het spijt me...

Ik heb in VirtualBox Windows 2000 geinstalleerd staan, alleen zijn de kleuren in 16 bits. Ik kan ze niet naar 32 bits omzetten. Resolutie is 600 x 800 en kan niet hoger.

Kleurenschema in 2000 ziet eruit zoals Windows 95 dat heeft. Titelbalk van een venster heeft één vaste kleur blauw.

Werkgeheugen (RAM) is van 512 naar 1024 MB gezet maar heeft niets opgeleverd. Videogeheugen staat gewoon op 128 MB. Heb in VB ook XP geinstalleerd staan met 1024 MB en 128 MB videogeheugen en hier zijn de kleuren wel goed.

Wat is het probleem en hoe op te lossen? Fysiek systeem is Windows 7 en alles wordt correct weergegeven.

Groeten, xp2
 
Laatst bewerkt:
Het zal wel iets met drivers te maken hebben. Installeer de guest-additions eens
 
Oke, ik heb SP4 geinstalleerd staan, alleen kan ik niks updaten omdat Win2000 niet met internet is verbonden en ook geen dvd met drivers heb.
 
Laatst bewerkt:
Maar heb je de guest additions geïnstalleerd??????????? Deze bevatten als het goed is namelijk de juiste drivers.
 
Ik zal hier wel even in de catacomben van de archieven duiken. Zal wel even testen.
 
Tja. Zoals ik al zei dus. Guest additions. 32 bit kleuren bij 1280*1024 en netwerk.
 
@TheKnight: Oke dankjewel voor de tip. Ik zal het nakijken en ik ga dan opzoek naar updates en drivers.

@RogerS: hoe kom ik aan die guest additions en wat is het precies?
 
Laatst bewerkt:
Als je je virtuele machine hebt opgestart dan kun je via het devices menu bovenin (of via hostkey + D, standaard is de hostkey de rechter ctrl toets) kiezen voor "install guest additions". Daarna verloopt de installatie vanzelf. Verder geen drivers of downloads meer nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan