Set up voor 2.000 � en lijkt dit een goede build?

Status
Niet open voor verdere reacties.

IchBinSean

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2014
Met set-up bedoel ik software + desktop + muis and keyboard en mouse mat + headset en monitor...
Ik ben voornamelijk gericht op een gaming pc met de mogelijkheid om te kunnen livesteamen zonder problemen maar ik zou ook graag een beetje schoolwerk erop doen en al die dingen :)
Ik zou graag onder de 2.000 � blijven maar met deze set-up zat ik er al iets boven ik zou ook nog willen upgraden waar nodig is en snoeien waar ik kan :)

Windows 8.1 - Bestuuringssysteem
Microsoft office Home and student 2013 - Schoolwerk gericht
ESET NOD32 Anti virus - Ant-Virus

---------------------------------------------------------------

Case :
Corsair obsidian series 750D
(Kan ik hier voor een goedkopere case gaan voor deze build?
+ ik zou graag nog altijd plaats willen overhouden voor nog eventuele verdere upgrades dus de case mag niet te klein worden)

Harde schijf :
Seagate Barracuda 2TB
(heb niet zoveel plaats nodig dus zou eventueel naar 1TB kunnen gaan maar voor deze schijf betaal je maar 80 � voor een mooie 2TB dus

Processor :
Intelcore i7 4770k geclocked op 3.5 ghz
(Is dit aanbevolen of kan ik mogelijk met een "slechtere processor" gaan

Moederbord :
Msi z87-G45 Gaming
(lijkt dit goed of?)

SSD :
Samsung 840 EVO basic 120GB
(256gb?)

GPU :
Sapphire R9 280 toxic
goed of niet?

RAM :
Corsair vengeance 16gb
(lijkt standaard)

Als coolers voor mijn case die al komt met 3 standaard coolers heb ik gekozen voor :
x5 Corsair air series sp120
Dit is het maximum wat men case aankan :P

CPU cooler :
Corsair hydro series H55 Quiet
Water gekoelde cpu cooler

en nu men andere dingen :

Lijkt een fantastische mouse mat :
Razer Destructor 2 expert hard gaming mouse mat

Ik zoek voor een headset met een mooie klank en goede microfoon ik heb gekozen voor een :
Steelseries siberia v2

Monitor , ken er zelf niks van dus ..
LG 22EN43V

Toetsenbord :
Razer blackwidow ultimate 2013

Muis :
Razer naga epic elite gaming mouse

Kan ik met deze specs van pc een dubbele monitor plaatsen of zou dat niet aangeraden zijn?

Alvast bedankt :)

Ik heb zelf een computer bedrijfje en een hele lijn PC's van allemaal verschillende budgetten, *knip*
Ik zou je een vrijblijvende offerte kunnen sturen voor jou budget als je hier interrese in hebt.

Ok terug naar jou post om ook voor de rest van de gebruikers van dit forum even mijn mening te uiten !

Ik ben voornamelijk gericht op een gaming pc met de mogelijkheid om te kunnen livesteamen zonder problemen maar ik zou ook graag een beetje schoolwerk erop doen en al die dingen
Ik zou graag onder de 2.000 � blijven maar met deze set-up zat ik er al iets boven ik zou ook nog willen upgraden waar nodig is en snoeien waar ik kan

Dit zou prima mogelijk moeten zijn lijkt mij!

Case :
Corsair obsidian series 750D
(Kan ik hier voor een goedkopere case gaan voor deze build?
+ ik zou graag nog altijd plaats willen overhouden voor nog eventuele verdere upgrades dus de case mag niet te klein worden)

Denk eens aan Aerocool Xpredator big tower of Thermaltake Overseer ! Bijde zitten rond de 120 euro en hebben zat ruimte.

Harde schijf :
Seagate Barracuda 2TB
(heb niet zoveel plaats nodig dus zou eventueel naar 1TB kunnen gaan maar voor deze schijf betaal je maar 80 � voor een mooie 2TB dus)
Ik zou zeggen ga gewoon voor een 1TB schijf van western digital blue/green zoveel duurder dan seagate zijn ze niet maar de kwaliteit is wel degelijker.

Processor :
Intelcore i7 4770k geclocked op 3.5 ghz
(Is dit aanbevolen of kan ik mogelijk met een "slechtere processor" gaan)

4670k/ 4770k/ FX8350 zijn je beste 3 opties(mits je voor een 2011 socket wil gaan, wat ik op dit moment niet aanraad om te doen)

Ik zou zeggen met een 4770k weet je zeker dat ie lang meegaat en supersnel blijft, en aangezien je toch wel wil gaan livestreamen zou ik die gewoon nemen.
Mits je budget keldert om een of andere reden, dan zou ik toch overwegen voor de fx8350 of 4670k te gaan.

Moederbord :
Msi z87-G45 Gaming
(lijkt dit goed of?)
Een degelijk moederbord als je zelf van overclocking afweet. Mocht dit niet het geval zijn en je toch wil overclocken, raad ik aan om voor ASUS Z87-plus/pro te gaan. deze hebben 4way optimization, wat overclocken een stuk makkelijker maakt voor niet ervaren gebruikers! de asus borden zijn instaat je chip naar 4.7 ghz te pushen mocht je degelijke koeling hebben, en een degelijke chip. Hoe het precies werkt kun je het beste even lezen op de site van asus.
(msi heeft OC Genie maar die clockt heel erg laag en pushed de limieten van je cpu en cpu koeler niet bepaald, 4.0-4.2 ghz)

SSD :
Samsung 840 EVO basic 120GB
(256gb?)

Als je gaat voor 256 GB, Dan ja de EVO omdat deze goeie prijs/kwaliteit heeft.
Ga je echter voor 120GB dan neem je de Corsair Force omdat deze 560/535 leest en schrijft.
De Samsung 120 gb leest/schrijft 540/410 de 256 GB versie echter 540/520

Sapphire R9 280 toxic
goed of niet?

Ik ben zelf geen voorstander van amd kaarten in intel machines, met een kavari cpu van amd zou deze kaart uiteindelijk(waarneer het dan toch ondersteund zou worden in de toekomst) wel goede prestaties leveren.

Maar als ik jou was ging ik lekker voor een GTX 770 van msi of asus (welk moederbord je dan ook pakt)

Corsair ram is een beetje overpriced atm ik zou gaan voor de G.Skill 8-16GB 2133-2400 kitjes (16 GB 2133 zou meer dan voldoende moeten zijn)

Cpu Cooler, Als je voor waterkoeling gaat neem je H110 of H100I , anders kun je net zo goed voor luchtkoeling gaan.
En zelfs met die koelers is het verschil misschien een 100mgz extra acceptabele overclock kwa temparatuur, iets wat de meeste gamers en thuisgebruikers niet eens pushe. Anders zou je kunnen denken aan noctua's D14 of Be Quiet! Dark rock pro 3.

Zelf had ik het volgende setje samengesteld wat ik zou verkopen met mijn computerzaak (gebaseerd op jou wensen):

Waterkoeling
Corsair Hydro Series H100i
Intel® Core™ i7-4770K
Aerocool XPredator White Edition (is de duurste ter reffrence)
Corsair AF140 Quiet Edition white LED fan 5x
G.Skill 16 GB DDR3-2133 Quad-Kit
Corsair Force LS CSSD-F120GBLS, 120 GB SSD
ASUS Z87-PLUS s1150 Mobo
Western Digital Blue, 1 TB
LiteOn iHAS124-04 Dvd Rewriter
Voeding be quiet! POWER ZONE 650W
ASUS GTX770-DC2OC-2GD5 Videokaart
Razer Destructor² - Hard Gaming Mouse Mat
SteelSeries Siberia v2 Full-size Headset
Monitor LG 22EN43T-B 21.5 inch
Razer Naga Epic MMO Gaming mouse
Razer BlackWidow Ultimate 2013 1

Totaalplaatje 2000 euro.

Als ik me niet vergis heb je dan alles wat je wou hebben/nodig hebt.

Voor meer opties of meer info kun je me mailen op het forum, of gewoon reageren op deze post in jou eigen topic natuurlijk !

Mvg Marcel

Mod edit: Link weggehaald, voor reclame maken op Helpomij.nl kan je terecht bij de penningmeester

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn gevoel zegt dat je er meer uit kan halen voor die 2000 euro dan wat je zelf voorgesteld hebt, en dan wat voorgesteld wordt door Marcelpcs. Ik heb nu even geen tijd om een lijstje te maken, maar akkoord gaan met het aanbod van Marcel lijkt mij niet verstandig ;)

Er is trouwens niets mis met een Intel processor icm met een AMD videokaart.

Laatst bewerkt:
Ik zeg niet dat er iets mis mee is, Maar mijn persoonlijke voorkeur licht er niet bij, dat is alles.

Wie weet kan je er meer uit halen, Ik heb alleen maar eff snel een voorstel in elkaar gebouwt zodat hij een idee krijgt wat ik hem zou kunnen bieden.

Daarnaast moet je niet vergeten dat er een hoop geld gaat zitten in

Razer Destructor² - Hard Gaming Mouse Mat
SteelSeries Siberia v2 Full-size Headset
Monitor LG 22EN43T-B 21.5 inch
Razer Naga Epic MMO Gaming mouse
Razer BlackWidow Ultimate 2013 1
(dit samen is al 480 euro.)
+alle software die hij wou, had ik niet eens meegerekent in de berekening.

Ga maar eens naar azerty of alternate, en stel die pc maar eens samen precies als ik hem had samengestelt, kijk dan nog maar eens of je hetzelfde denkt over je ''gevoel''(Niet ***lig bedoelt, ik snap best dat 2000 euro een hoop geld is een daar wil je de absolute max uithalen, maar het klinkt een beetje alsof je mij aan het afkraken bent terwijl ik hem probeer te helpen, Vooral omdat je wel snel een berichtje post waarin je laat weten het niet te vertrouwen, maar niet even de tijd neemt zelf met een ander voorstel te komen, of zelfs met een fatsoenlijke reden.)

Edit* Bij alternate kom ik uit op 1990 euro, Zonder Assemblage, dus 2040 met assemblage.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan