xp live draaien op usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
216
ik heb een oude laptop die geschikt is voor xp. de hdd is gecrashed en heb geen zin om een nieuwe hdd te kopen. ik heb een mooi klein usb stickie van 16 GB ideaal dus om een os op te installeren. ik heb op diverse manieren geprobeert hier een xp versie op te krijgen maar krijg disk errors als hij probeert te booten. ook met wintousb geprobeert met een vista installatie (zou net aan moeten al zal het traag gaan.) krijg ik gelijke errors. http://www.linuxliveusb.com/ werkt goed maar ik wil graag een microsoft gebaseerd os.

ik heb het vermoeden dat het met de controllerdrivers mis gaat maar hoe kan ik dat wel goed krijgen.
 
Je kunt xp wel installeren van usb maar niet als os draaien.
 
ik vind op internet vele mogelijkheden zodat het wel kan maar toch heeft hij bij mij problemen. er zijn zelfs tools die een usb stick compleet voor je klaar maken maar daar loopt hij uiteindelijk op vast. het is mogelijk maar niet hier blijkbaar
 
uiteindelijk lukt het wel maar niet op mijn laptop. wel op mijn desktop. er zijn diverse tootls om een windows bootloader op een usb stick te krijgen. draai nu linux met lili bootloader. werkt ook goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan