EPSON XP-700 accepteert geen nieuwe caridges

Status
Niet open voor verdere reacties.

vutter

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Berichten
7
Hallo beste mede forumleden,

Genoemde printer heb ik zo'n 8 maanden, werkt prima en is snel en levert prima afdrukken.
Totdat ik de melding "cartridge vervangen"(zwart) kreeg!! Toen begon de ellende: Een nieuw geplaatste cartridge werd niet geaccepteerd. De foutmelding "Cartridge onjuist geïnstalleerd" verscheen in de display. Cartridge er uit en opnieuw geplaatst; resultaat: zelfde foutboodschap. Dit ritueel nog enkele malen herhaald, en ja, eindelijk werd hij geaccepteerd!
Maar deze affaire had blijkbaar flink wat inkt gekost, want inmiddels kreeg ik de melding dat mijn kleuren cartridges en foto-zwart leeg waren. (Foto-zwart bleek overigens helemaal NIET leeg, maar werd na terugplaatsing niet meer geaccepteerd!)
Nieuwe cartridges gekocht en wat denkt U? De 3 kleuren cartridges werden keurig geaccepteerd, maar de nieuwe foto-zwart werd weer eens NIET geacepteerd! Wederom verscheen de eerder genoemde foutmelding!
Hierna EPSON geraadpleegd, maar deze gaven alleen maar wat vage tips: o.a cartridge controleren op mogelijke lijmresten en/of vuil (had ik uiteraard al gedaan, maar leverde niets op!) 2e tip was: Verwijder het Stuurprogramma van de computer en installeer het opnieuw. Ook dit levertde geen resultaat op!
Nu vraag ik mij af:Heb ik nu gewoon domme pech? Of komt dit probleem meer voor?
Ik overweeg om de printer op te sturen naar EPSON (zit nog in de garantie).
Maar ik wacht nog even op eventuele reacties Uwerzijds.

Met vr. groet, vutter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan