Bitdefender vs Spybot

Status
Niet open voor verdere reacties.

Landgoed

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2013
Berichten
8
Als ik Spybot wil installeren op een PC met Vista krijg ik van Bitdefender een waarschuwing dat Spybot schadelijke software zou zijn en installatie wordt afgebroken en gewist. Op een laptop met Windows 7 en Bitfender ging de installatie probleemloos en vond diverse Adware en Malware. Bitdefender instellingen zijn op beide computers hetzelfde.
Waarom wordt de installatie op de ene PC afgebroken en bij de andere niet?
Ik kan mij niet voorstellen dat Spybot schadelijke software zou zijn.

bvd
 
Heb je beide keren hetzelfde setupbestand gebruikt?
Waar heb je Spybot gedownload?
 
Bitdefender is een goede AV. Ik heb geen idee wat Spybot precies heeft gevonden, het kunnen net zo goed onschuldige restanten zijn die totaal geen effect hebben.

Persoonlijk zou ik Spybot niet gebruiken, dat was jaren geleden wel een optie maar nu niet meer. Lijkt mij beter om Met MBAM (Malwarebytes Anti-Malware) en Emsisoft Emergency Kit te scannen.
 
Heb het setupbestand van Spybot even gecontroleerd op VirusTotal en het wordt door geen enkel programma gedetecteerd als schadelijke software.
Misschien werd een bepaald gedrag gedetecteerd dat mogelijk schadelijk zou kunnen zijn? Zonder log van BitDefender moet ik gokken...
 
Ja, die ongewenste rommel zie je in steeds meer programma's. Wordt met de dag erger...
Een bedrijf waar ik voor werk kreeg ook zo'n aanbieding. Dat zou bijna 2 US Dollar opleveren per gebruiker die de rommel installeerde. Dat levert in eerste instantie natuurlijk wel veel geld op, maar we maken juist software die die rommel moet detecteren...:confused: En als je dan een bepaald soort rommel niet detecteert omdat je er flink aan verdiend dan verlies je als bedrijf dat beveiligingssoftware maakt direct je geloofwaardigheid.

Ik snap ook echt niet dat andere bedrijven die anti-malware software produceren wel die ongewenste rommel in de installer durven te stoppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan