Start Menu Redirection Windows Server 2012

Status
Niet open voor verdere reacties.

MooFz

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2011
Berichten
48
Hallo!

Ik heb een Windows Server 2012 terminal server draaien.
Nu wil ik het start menu voor gebruikers redirecten naar een share zodat wij het start menu snel en makkelijk kunnen aanpassen/bijwerken.

De domain controller is Windows Server 2008.
Wanneer ik hierop een group policy instel onder User Configuration -> Policies -> Windows Settings -> Folder Redirection -> Start Menu, en ik stel deze in op Setting: Basic (Redirect everyone's folder to the same location), blijft het start menu op de terminal server van de gebruikers naar hun eigen profiel wijzen.

Hoe kan ik dit het beste instellen?
 
Mijn eerste inschatting: Je vergeet dat je voor Terminal Servers loopback processing nodig hebt.
Verdiep je daar eens in.

Tijs.
 
Ha Tijs,

Bedankt voor je reactie.
Loopback processing staat aan, andere group policies werken namelijk wel.
Ik denk meer dat het iets te maken heeft met Windows Server 2008 domain controller en Windows Server 2012 terminal server.
2012 heeft natuurlijk het Windows 8 Metro start menu.
 
Check via Group Policy Management -> Group Policy Results
of alle gedachte policies wel toegepast worden op gebruikers op de terminal server.
Verder natuurlijk ook de rechten op de gedeelde map checken voor wat betreft toegangs-/leesrechten voor de gebruikers.

Tijs.
 
Wanneer ik "gpResult /R" doe in CMD, krijg ik als response dat de group policy wordt uitgevoerd op het test account.
Het start menu is helaas nog altijd hetzelfde.
 
Toch maar eens doen waar ik het over had. Kun je ook mooi de GPO events checken (laatste tabblad).
Bovendien in het Results tabblad te zien of die omleiding wel (o.b.v. prioriteiten, filters etc.) wel als policy wordt 'toegediend'.

Tijs.
 
Group Policy Reports geeft aan:

Folder Redirection failed due to the error listed below.

Cannot complete this function.

Additional information may have been logged. Review the Policy Events tab in the console or the application event log for events between 3-3-2014 12:08:15 and 3-3-2014 12:08:20.

Echter wordt het in het event log niet aangegeven wat er fout gaat :(
 
Dan lijkt het me dat die ene group policy zelf fout is. Kijk dus naar welke gedeelde map je hebt aangegeven, de rechten daarop etc.

Tijs.
 
Loopback Processing stong op "Merge", deze heb ik aangepast naar "Replace".
Nu staat er in het Policy Report dat alles goed gaat, toch blijft het start-menu hetzelfde.
 
a. Je moet opnieuw inloggen om de nieuwe policies op gebruikersniveau werkend te zien/krijgen.
b. Doe eens (opnieuw ingelogd): [Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:Start Menu
[let op: er staat een spatie in!]

Dan zie je meteen waar het startmenu op staat, nu.

Tijs.
 
Tijs,

"shell:Start Menu" komt niet in de juiste share uit.
Ik ik in het gebruikersprofiel de map Menu Start verwijder, een nieuwe snelkoppeling maak welke verwijst naar de juiste share en deze de naam Menu Start geef, werkt shell:Start Menu wel. Maar het startmenu blijft wel ongewijzigd.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat je een aparte group policy hebt gemaakt voor puur die start menu redirection?

Kijk ook naar deze discussiedraad, waarbij Enforced instellingen jouw policy m.b.t. folder redirection kan overrulen.

Tijs.

Ik voeg hier nog een belangrijke link aan toe, die juist ingaat op wat jij denkt de reden is van alle ellende: De Metro interface.
hier

Hopelijk kom je met beide links tot een werkende oplossing.

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan