Arcadyan VGV7519 verkeerde IP's

Status
Niet open voor verdere reacties.

TFP

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
136
Leden,

Ik heb al enige dagen een probleem met de Arcadyan VGV7519 van KPN.

Het begint met alle PC's die wel met het netwerk verbonden waren maar geen pagina's konden opening, ik heb bij deze PC's een static ip aangemaakt en de DNS 8.8.8.8 toegevoegd en deze doen het weer gewoon.
Daarna sloeg dit probleem over naar de mobiele telefoons, ik heb tot zo ver na veel gekl---- 4 van de 6 werkende weten te krijgen maar er zijn er nog 2 die van de DHCP nog gewoon compleet verkeerde IP's krijgen. ( 20\40mhz , channel 11 blijkt te werken )

gateway 192.168.2.254 , subnet 255.255.255.0

De tablet en telefoon die wel "verbinden" maar geen pagina's kunnen opening krijgen de IP reeks 192.168.1.100 en 192.168.1.101 dit vind ik nogal raar omdat de DHCP vanaf 192.168.2.2 tot 192.168.2.252 gaat ( al vaag dat ie een compleet ander netwerk geeft ).

Ik heb als optie met de tablet het MAC-adres ingevoerd in de DHCP en daar een static IP aangehangen maar zelfs dan krijgt de tablet het 1.100 IP-adres.


Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.
 
Heb je nog een andere router in huis aangesloten op hetzelfde netwerk? bijvoorbeeld voor een extra toegangspunt?
 
Er hangt nog een Cisco Linksys router 2 etages omhoog voor wifi\kabel splitting op zolder.
 
Of bij de buren... .lijkt idd of ie via een ander punt op een ander subnet komt...
ALLE wifi/routers/acces points bij jou horen in het 2 segment te zitten wil het goed werken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan