wat is het verschil tussen router en switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

mindheady

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Berichten
158
Hallo,

ik vroeg me even af, wat is nou precies het verschil tussen een router en een switch?

ik bedoel, een switch is toch ook MET wifi zender of zit ik er nou helemaal naast?

groet Randy
 
Uitleg

Voor als je niet uit die pagina komt:

Router: Een internet-device die zowel kan switchen en wifi verzenden/ontvangen(LET OP: kan een combinatie zijn van Modem/Router!)...|ROUTER|
Switch: Een internet-device die een ethernet poort gaat 'splitten' naar meerdere poorten( kan tot 100 poorten gaan!)... |SWITCH|


Ethernet: de kabelverbinding...
Internet: het web, de cloud, hetgeen waarop je surft, maar wat je niet vast kan nemen...
 
Laatst bewerkt:
pcexpert, iets te kort door de bocht. Zoek voor de aardigheid ook eens op hoeveel poorten je in een Cisco Catalyst 6500 kunt stoppen.

Een router is nodig om verschillende netwerken te verbinden. Een switch gebruik je binnen 1 netwerk om meerdere apparaten aan te sluiten binnen datzelfde netwerk.

Er ontstaat vaak verwarring omdat het kastje wat we van de internetprovider krijgen in de volksmond router wordt genoemd. In feite is dit een alles in één combi van router, modem, switch, firewall, access point.
 
Dat staat toch op de link die ik gegeven heb?
 
Eigenlijk is een switch een soort stekkerdoos voor ethernetkabels :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan