SMF met Varnish Cache

Status
Niet open voor verdere reacties.

pity123

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2010
Berichten
592
Hoi,

Ik zou graag Varnish willen gebruiken ism met Simple Machine Forum (SMF), maar hij weigert in te loggen.
Bij WordPress heb ik deze handleiding gebruikt, en met WordPress draait het super.
Ik draai een SMF forum op een subdomein, is er een manier om Varnish met SMF te laten werken, of de subdomein te excluden?

Groet,
 
Even verbazing, het SMF-forum is zover ik weet gewoon openbaar toegankelijk.

Laat dit nu net in een rubriek staan die niet publiekelijk toegankelijk is maar die voor mij zichtbaar is doordat ik een voormalig helpdesk medewerker van SMF ben :)
Hier komt hij:

Since SMF is largely dynamic, in any situation where you get traffic that would warrant using Varnish, Varnish would be mostly useless. I'd suggest experimenting with using the higher caching levels inside of SMF instead (and make sure you have APC and possibly Memcache installed and in use).

And if you are experiencing high load averages due to still using Apache, host the static files on a separate server/domain.
 
Ah, dankjewel.
Weet je toevallig hoe ik een subdomein moet excluden bij de varnish config?
Ik draai een WordPress website op www.domeinnaam.nl en een forum op forum.domeinnaam.nl, ik zou graag forum.domeinnaam.nl NIET gecached willen hebben.

Groet,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan