Router aansluiten op switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

d3RANGED

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2014
Berichten
4
Hallo,

even geleden is er een man van Telenet langsgekomen om mijn digicorder interactief te maken, hij heeft daarmee mijn router uit mijn netwerk gehaald en er een switch in de plaats tussengezet.
De digicorder werkt nu zoals hij zou moeten werken, maar nu werkt mijn wifi niet meer omdat mijn router daarvoor zorgde.

Ik heb men router al verbonden met de switch, maar de wifi lijkt het nog niet te doen.

Iemand een idee? Doe ik wat verkeerd of?

Alvast bedankt! :)
 
Goedemorgen,

Ik denk dat je moet inloggen op je router om deze als wifi accesspoint in te stellen. Moet je even in de handleiding kijken.
 
Hallo,

Als ik dat moet doen dan moet ik mijn computer aansluiten op die router, toch?
Dat heb ik net gedaan en die router geeft geen netwerkverbinding, hoewel hij toch op de switch zit. :confused:
 
Ja klopt. Als het goed is krijgt je router wel een IP address. Dit zal je in de handleiding kunnen vinden.
 
Ik heb zo een idee dat die beste man gewoon de switch achter je router had moeten zetten en alles naar behoren had gewerkt.
Probeer anders eerst de oude situatie terug te krijgen, plaats daarna de switch achter de router en dan de rest aansluiten.
Ik neem aan dat je het over een gewone netwerk en niet een usb switch hebt.
 
Heb nu dus mijn PC aangesloten op mijn router (zonder netwerkverbinding).
Ik heb het IP adres dat in de handleiding staat ingevoerd, en ik krijg "niet beschikbaar".
Heb ook een alternatief IP adres ingegeven, die geeft ook "niet beschikbaar". :confused:
 
Dat Telenet ding, wat is dat precies?
*edit* ik krijg de indruk dat het een hd-recorder voor je tv is

Heeft die überhaupt wifi aan boord?
*edit* lijkt me dus niet...


*edit*
Ik heb hier een stukje leesvoer over hoe aan te sluiten en ik krijg de indruk dat de digicorder achter een router moet. Aangezien deze net is weggehaald komt t op mij logisch over dat je geen wifi meer hebt...

Volgorde van aansluiten:
Telenet-netwerkverdeler (versterker)
Telenet-modem of Telenet Wireless-modem
Switch (optioneel: wanneer je meerdere Digiboxen of Digicorders hebt of ook internet hebt)
Powerline (optioneel: wanneer je geen rechtstreekse UTP-kabel kunt plaatsen tussen de modem en je Digibox of Digicorder)
Digibox of Digicorder
 
Laatst bewerkt:
Allen bedankt voor de reacties!

Het is gelukt, zoals pimnl al zei, de configuratie van de router aanpassen heeft gewerkt.
De eerste 3 keer lukte het niet om op het configuratiescherm van de router te raken, daarna heb ik de router gereset en werkte het wel om de instellingen te vinden, dom van mij...
Ik had nog niet geprobeerd de router te resetten, sorry!

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie reacties en hulp, hier mag een slotje op! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan