• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rij kopieren en invoegen VBA / Macro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerdd87

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een kasboek gemaakt in Excel waar ik al mijn inkomsten en uitgaven ga verwerken.
Nu wil ik dat er een knop toegevoegd wordt met daarin een Macro;
Die de formules van rij 7 invoegt op rij 8 en als ik weer op de macro druk er weer een regel onder rij 8 komt met dezelfde formules.
Dus eigenlijk moet er gewoon een rij ingevoegd worden met dezelfde formules als de rij erboven.

Nu heb ik al heel veel gezocht op internet, maar ik krijg het niet voor elkaar krijg alleen maar een rij ertussen toegevoegd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Sjoerd,

Ik heb een macro voor je gezocht en een beetje aangepast.

Tevens heb ik een paar formules aangepast zodat er niets staat als er in een bepaalde cel ook niets staat.
Kijk of dit ie wat je bedoel, er wat aan heb.

Bijlagen

Sjoerd,

Als je het niet erg vind om de SOM Formules op regel 4 te hebben, moet je maar eens in dit bestandje kijken.
Als er een nieuwe regel wordt ingevoegd en je plaatst er getallen dan worden de formules op regel 4 aangepast.

Bijlagen

Sjoerd,

Ik heb een macro voor je gezocht en een beetje aangepast.

Tevens heb ik een paar formules aangepast zodat er niets staat als er in een bepaalde cel ook niets staat.
Kijk of dit ie wat je bedoel, er wat aan heb.

Hey,

Bedankt voor je hulp, de 2e die je hebt gemaakt vind ik zelf niet zo handig vind het makkelijker om de totalen onderaan de pagina te hebben.
De eerste is precies wat ik bedoel, echter toen ik hem had opgeslagen moest ik eerst de macro opnieuw koppelen, maar dit is niet zo erg.
Toen ik de eerste keer een regel in ging voegen kwamen er ineens 2 regel bij? hierna ging het wel telkens met 1 regel tegelijk.
Maar ik zag wel als ik niet invul of het inkomend of uitgaand is dat je als je dan een nieuwe regel toevoegd je een regel ertussen invoegd.

Kun je mij eens wat uitleg geven over de macro code en de code voor het berekenen? zodat de 0 waarden weg blijven?
Wie wat doet? dan kan ik er misschien nog eens wat van opsteken.

Alvast bedankt! ben er echt mee geholpen.

Sjoerd,

De formule;
=ALS(B1="";"";B1) - De formule in cel A1, als cel B1 leeg is laat hij cel A1 ook leeg, anders zet hij in A1 wat er in B1 staat.

De macro heb ik opgezocht en getracht hem aan te passen.

Laatst bewerkt:
Sjoerd,

De formule;
ALS(A1="";"";B1) - Dus als de cel A1 leeg is laat hij cel B1 ook leeg, anders zet hij in A1 wat er in B1 staat.

De macro heb ik opgezocht en getracht hem aan te passen.

Nogmaals bedankt voor de uitleg! en natuurlijk de perfect oplossing.

Gr.

Sjoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan