AVG betaald veel beter dan Free?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Berichten
1.151
Ik heb nu de Free versie, is betaald echt veel veiliger en beter? Zitten meer opties op. Maar is het echt nodig?
 
Er zitten allemaal extra functies in, als een scanner die je e-mails scant voordat je ze leest. Ik denk dat deze overbodig zijn.
 
indien je het koopt, kijk wel goed dat je de volledige functies hebt, ze hebben mij goed liggen gehad ik koop anti-virus en daarna zie ik dat er geen firewall bijhoort.
Dus zorg zeker dat je die hebt!

Mvg

Zettekakkers:thumb:
 
Dat is denk ik een beetje je eigen schuld, bij een Anti Virus zit geen Firewall. Die zit wel in een internet security pakket en dat staat dus los van elkaar.
 
AVG Free is goed. Zelf heb ik AVG Internet Security (betaald) wat wel op sommige vlakken extra functies bied (firewall,..) maar buiten het feit dat het X aantal MB ram meer verbruikt merk ik er niet veel van (misschien gelukkig ;) )

Dit is een review van de 2012 versie (degene die ik toen heb gekocht) over het algemeen zijn al deze versies zowat hetzelfde gebleven kwa functionaliteit:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/652505-AVG-2012-Review

- Maximvdw
 
Hoe vreemd het ook klinkt, maar de gratis versie is meestal beter dan de betaalde versie en van alle gratis versies die er zijn vind ik tot nu toe AVAST free de beste (maar dat kan over een jaar weer anders zijn :)

Laat mij uitleggen waarom de gratis versie beter is: bij een betaalde versie wil de leverancier dat u het gevoel heeft en houdt dat u waar voor u geld krijgt. Daarom worden er steeds meer functies in gestopt waarvan u zich af kunt vragen of die nu echt wel nodig zijn (en vaak is dat ook niet). Wat die "extra's"doen is wel uw pc zwaar belasten. Ik heb situaties meegemaakt dat mensen dachten dat hun pc kapot was, omdat ie "niets meer deed". Verwijdering van het beveiligingspakket (vaak een beveiligings suite met alles er op en er aan) bleek dan het probleem op te lossen.

Meestal zette is daar dan AVAST free voor in de plaats. Niet alleen dat die goed zijn werk doet (ik gebruik AVAST free zelf nu al een tijdje en heb nooit last van malware en AVAST waarschuwt mij steeds mooi op tijd) maar AVAST neemt ook niet zo veel processing in beslag als de meeste andere pakketten.
Wel is het zaak om ook bij AVAST free een paar zaken uit te zetten, zoals bijv Grimefighter en de automatische software update van alle andere software dan AVAST zelf. Natuurlijk de automatische update van de AVAST viruspatronen aan laten staan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan