Mijn 2003 server verplaatst - hoe regel ik nieuwe 'toegankelijkheid'?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Partijger8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2014
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik had op mijn kantoor een server met Windows Server 2003 staan die goed werkte (achter Netgear Cable Router) domein en wat printers gekoppeld via hub.

Nu heb ik die server wegens een verhuizing tijdelijk (HP Proliant) naar huis verplaatst. Ik snap dat hij nu vanaf een ander IP adres aan internet hangt en dat daarmee de toegankelijkheid met poorten e.d. ook anders zal zijn. Ergo: ik kan er vanaf de in het domein hangende laptop niet meer bij.

Laptops werken nog op XP. Een dekstop werkt met Windows 7. Ik wil nu het liefst eerst vanaf de XP-laptop op de server komen.

Waar op de server dien ik wat in te stellen om er weer wel op afstand bij te kunnen?

Dank voor je jullie hulp en support op voorhand!

groet,

Marco
 
Ik denk dat je moet beginnen om thuis de router zodanig in te stellen dat het binnenkomende verkeer naar de server geleid wordt.

Ik heb geen idee van je upload snelheden thuis en op de zaak maar de snelheid van de server kan wel eens drastisch instorten wanneer deze thuis beduidend lager ligt als op de zaak.
 
Hangt er vanaf wat je precies wilt benaderen op je server. Gewoon inloggen op het domein zal zo niet gaan werken bijv., je bestanden zijn ook niet zo maar even via een share over internet benaderbaar. Waarschijnlijk de beste optie om een VPN op te zetten. Dan werkt alles enigzins zoals op kantoor (alleen ligt de snelheid een factor 10-100 lager).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan