onbekend netwerk, geen netwerktoegang

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er vallen 2 dingen op in je schermafdrukken:
a. De lease tijd is bij beide computer verschillend: Op gebruike-82f4a7 is de leasetijd slechts een uur, op gebruiker-pc is die echter ong. 42 uur.
Als het geen probleem oplevert bij UPC dan kun je kijken of het vervangen van gebruike-82f4a7 voor gebruikers-pc en andersom zónder eerst het ip-adres van de los te koppelen pc vrij te geven mogelijk is.
Meest safe is om wél eerst het ip-adres vrij te geven voordat er losgekoppeld wordt.
b. De ip-reeks is geheel anders bij de 2 pc's, maar de DHCP server is hetzelfde.
Blijkbaar heeft UPC voldoende ip-adressen 'vrij' om uit te geven. Blijft onverminderd dat het safer is om het ip-adres eerst vrij te geven voordat er losgekoppeld wordt.

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Dus als ik de XP-er weer wil gebruiken, dan release ik eerst het ip-adres van Windows 7.
Dan sluit ik de computer af en koppel de kabels los. Dan koppel ik de kabels aan de XP-er en
start op. Ga ik hier weer vanaf dan release ik eerst het ip-adres van de XP-er. Bij het opstarten van Windows 7 of de XP-er krijg ik automatisch een ip-adres.

Groeten,
jan45678
 
Dat lijkt mij de meest correcte (en kansrijke) manier! :)

Fijn dat je (blijkbaar) nu begrijpt waar het (mij) om gaat. :)

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Bedankt voor je hulp. Zonder jou was ik hier nooit uitgekomen.

Groeten,
jan45678
 
Kleine toevoeging nog: "Als Administrator uitvoeren" is alleen op je Windows 7 computer beschikbaar (en nodig).
Op de XP machine is het starten van cmd.exe genoeg om daar ipconfig /release * uit te voeren (als je gebruikersnaam administrator-rechten heeft, waar ik vanuit ga).
Dus op XP machine:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
In het CMD-venster:
ipconfig /release *

Tijs.
 
Hoi Tijs,
Héél erg bedankt. Jouw hulp is fantastisch.

Groeten,
jan45678
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan