Router verminderd downloadsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvann

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2010
Berichten
89
Hallo,

Normaal download ik met ongeveer 6MB/s.
Maar nu gebruik ik een router tussen mijn pc en mijn 2de router, en als die router is aangesloten limiteerd hij mijn kabelinternet naar 2,5mb/s.
Router: Linksys WRVS4400N
Hoe los ik dit op?

Alvast bedankt.
 
Kun je beter beschrijven hoe je netwerk in elkaar steekt, en hoe je apparaten precies zijn aangesloten, want het lijkt dat je 3 routers gebruikt, maar er staat niet hoe je deze aansluit, en waarom.
 
OWGz9ri.png

Wat een kunstwerk.

Ik gebruik momenteel PC2, als ik ROUTER2 weghaal en een kabelverbinding trek van SWITCH naar PC2 dan heb ik gewoon 6mb/s.
Dus dat het aan ROUTER2 ligt lijkt mij duidelijk.
 
Hoe zit die verbinding tussen router 2 en switch? je zal die router namelijk als een domme accesspoint in moeten stellen. Dat wil zeggen dat je de dhcp server ervan uit zet, en dan aansluit op de switch dmv een lan aansluiting, ipv de wan aansluiting. Of doe je dit al zo?
 
ROUTER 2 zit aan de switch via een internetkabel, en deze zit bij ROUTER2 in de WAN poort en bij SWITCH in een LAN poort.
De DHCP staat aan, laat ik die eens proberen uit te schakelen.

EDIT: oke DHCP staat uit, en dan?
 
Laatst bewerkt:
Wel die kabel in een lan aansluiting stoppen van router 2 na het uitzetten van de dhcp server.
 
hey man bedankt dat werkt echt geweldig ! :D

Alleen nu nog 1 vraagje, want ik kan nu opeens niet meer op de instellinge van mijn router (192.168.1.1 intype, dit werkt niet meer)

(sorry als dit echt een domme vraag is, mijn kennis op dit gebied is erg klein)
 
Als je weer in die router in wil loggen moet je eerst het ip van je computer even aanpassen naar 192.168.1.2, en het subnet op 255.255.255.0. router mag je leeg laten. daarna kun je weer naar 192.168.1.1. Stel dan in je router het ip van de router zelf in op een ip die binnen het huidige netwerk past. Dat is te herkennen aan het ip dat je van Router 1 krijgt. Als dit 192.168.0.x is dan zet je die router 2 op bijvoorbeeld 192.168.0.2. Het is handig om een adres te kiezen dat de dhcp server van router 1 niet zomaar uit zou geven. Wanneer je dat hebt aangepast dan kun je niets meer op de router doen, totdat je je ip adres weer aanpast naar wat het was, of deze met dhcp op te laten halen.
 
verplaatst naar juiste sectie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan