Windows 7 licentie kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Berichten
2.273
Ik overweeg (nu dan toch een officiele) Windows 7 aan te schaffen. Home Premium (in een doosje met DVD) wordt in de winkels aangeboden voor bedragen tussen pakweg 80 en 110 euro.
Na even zoeken op internet, zie kom je al snel wat officiële download-versies tegen, voor rond de 50 euro. Met een beetje doe-het-zelf heb je dan dus al bijna de helft bespaard. Snel verdiend.
Zonder veel moeite vind je op marktplaats de volgende advertentie:
http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/software-besturingssoftware-en-drivers/m787392556-windows-7-home-premium-32-64-bits-licenties-ongebruikt.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
voor het bescheiden bedrag á € 20,- ontvang ik volgens zeggen een niet-gebruikte licentie. Hmmmmmm? :confused:

Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is dat vaak ook zo.... wat is het addertje onder het gras? Worden hier gewoon (downloads voor) corporate licenties verkocht? Hoe legaal is dat? Als ik een legale versie wil hebben, wil ik ook gewoon écht een legale versie.
 
Hoi,

Kan niet geloven dat die van marktplaats legaal zijn heeft meerdere microsoft licenties in de aanbieding, dus blijf internet en winkel over wil je zekerheid denk dat de winkel dan de meeste garantie heeft dat die legaal is
 
Met die corporatelicenties gaat het meestal héél erg lang goed, totdat je er één teveel probeert te installeren en dan is het einde oefening. Je weet als corporatelicentie koper nooit of jouw licensie die ene teveel is.................
 
officieel is het niet legaal om alleen een sticker te kopen, daar die stickers OEM zijn,
ofwel ze horen bij een specifice pc.

dus om geld uit te geven aan alleen een sticker schiet je niks mee op.
als je legaal wilt dan zul je het hele pakket moeten nemen.
 
ik heb er maar eens een mailtje aan gewaagd, er wordt toegezegd dat het GEEN volume-licentie is, maar retail. Je krijgt een officiële holografische sticker met een nooit eerder geactiveerde licentiecode....
Na wat zoeken lijkt de aanbieder ook geen aantekening te hebben mbt (internet)oplichting
 
update.....

Voor die 2 tientjes kan je geen bult vallen, dus toch maar geprobeerd. Ik kreeg keurig een dvd'tje, met daarbij een OEM licentiesticker. Inderdaad, niet helemaal legaal, maar goed genoeg. In ieder geval hoef ik niet steeds opnieuw aan het knutselen met "medicijnen" om windows werkend te krijgen en te houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan