Migratie SBS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yuri4

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2012
Berichten
84
Beste,

Ik heb een probleem met het migreren van SBS 2003 naar SBS 2011. Als ik de answer file in de root een externe hdd stop en deze samen opstart met met de installatiedisk van SBS 2011 dan gaat hij niet over op de migration mode. De answer file is gewoon correct. Ik krijg ook geen scherm te zien na de windows installatie of ik wil naar migration mode wil of een clean install. Evenals krijg ik niet het scherm om mijn gegevens te bevestigen voor de migratie. Wat kan het probleem zijn? Graag snel antwoorden anders ga ik over op het instellen van een compleet nieuw netwerk.

Yuri
 
Geen directe ervaring mee, maar kun je niet een nieuwe W2011 SBS server opbouwen, die in het domein hangen van de oude SBS server en de FSMO rollen transfereren naar de nieuwe (en ook als tweede (en later enige) DNS server, DHCP server etc.)?

[Ik weet even niet of je ook Exchange hebt draaien, maar dat zou je dan ook moeten overzetten (databases, rollen etc.)]

Zo heb ik zelf ooit een migratie gedaan van een SBS 2003 domeinserver naar een nieuwe.

Tijs.
 
Ook geen ervaring mee. Maar ik ga ook voor de optie van dnTies.
 
SBSDiva heeft een sectie over SBS2011 migratie (op mijn manier): hier
En verder heeft MS nog een artikel over migratie (zelf niet doorgekeken): deze

Succes,

Tijs.

Even over je eigen manier:
a. Kijk hier voor zaken die je in SBS2003 moet installeren voor een upgrade.
b. [Natuurlijk pas doen nadat je een full backup hebt van je SBS2003 server]: Is het opstarten van de SBS2011 installatie vanuit SBS2003 geen optie (en dat je daar dan (hopelijk) een upgrade optie krijgt)?
Overigens meldt je niets over of je oude SBS2003 32-bits of 64-bits is (ik vermoed 32-bits) en ook niet of de gewenste SBS2011 versie 32-bits of 64-bits is.
Ik verwacht dat je niet kunt upgraden van een 32-bits SBS versie naar een 64-bits SBS (2011) versie, behalve op 'mijn manier'.

Tijs.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan