Technicolor TG789vn v3 vreemd internetsnelheid probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

in my life

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Berichten
297
Hoi,

ik ben onlangs verhuist en heb een vreemde issue ontdekt op de internet verbinden in mijn woning. Het internet is draadloos, "Interface Type: 802.11b/g/n" (neem aan dat dit handige info is), het internet wordt gedeeld over meerdere kamers waardoor 4 a 5 mensen er gebruik van maken.

Waar het om gaat:

Hier is een speedtest.net afgenomen test die mijn internet snelheid weergeeft http://www.speedtest.net/my-result/3388869059
Als ik gebruik maak van het programma "Private Tunnel" (een VPN service) is dit de uitslag http://www.speedtest.net/my-result/3388866956

Ik denk dat door de encryptie bij de tweede speedtest het internet een stuk "sneller" is, echter heb ik geen idee door wat voor instellingen in de modem dit veroorzaakt wordt.

Voordat iemand het vraagt, het is consistent deze snelheidsverschillen. Het internet is altijd rond de 6Mb/s en komt nooit zo hoog als de 16Mb/s die uit de andere test naar voren komt. De issue viel me op omdat mijn internet ineens een stuk sneller was toen ik de VPN service aanzette.

Wie kan mij helpen?
 
@royb3: In de eerste schermafdruk wordt over solcon gesproken, dus ik zou vermoeden dat dat de provider is...
@topic-starter: Ik vermoed dat je over die VPN (automatisch) een proxy-server gebruikt, en die zal wel een snelle verbinding hebben. Oftewel: Ik krijg het idee dat afdruk1 en afdruk2 geen enkele (zinvolle) relatie met elkaar hebben. Overigens zal die/jouw VPN service waarschijnlijk puur een "anonymizer" bedoeling hebben, vandaar de proxy-functie... :rolleyes:
EDIT, toevoeging: Als deze website over die "Private tunnel" software van je gaat, dan is het inderdaad een anonymizer.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@royb3: In de eerste schermafdruk wordt over solcon gesproken, dus ik zou vermoeden dat dat de provider is...
@topic-starter: Ik vermoed dat je over die VPN (automatisch) een proxy-server gebruikt, en die zal wel een snelle verbinding hebben. Oftewel: Ik krijg het idee dat afdruk1 en afdruk2 geen enkele (zinvolle) relatie met elkaar hebben. Overigens zal die/jouw VPN service waarschijnlijk puur een "anonymizer" bedoeling hebben, vandaar de proxy-functie... :rolleyes:
EDIT, toevoeging: Als deze website over die "Private tunnel" software van je gaat, dan is het inderdaad een anonymizer.

Tijs.

Bedoel je dat afdruk2 geen betrouwbare snelheidstest is door het gebruik van de VPN server?
 
Bedoel je dat afdruk2 geen betrouwbare snelheidstest is door het gebruik van de VPN server?

Niet eens zozeer de VPN zelf (zorgt voor overhead, zou dus (iets) langzamer moeten zijn qua download) maar de proxy-server die er achter staat zorgt voor een 'oneerlijke' download-snelheid. Precies zoals ik al aangaf in mijn eerdere posting.

Dus de test zelf is wel betrouwbaar, maar niet (eerlijk) vergelijkbaar met afdruk1. Afdruk1 meet namelijk vanaf een heel ander punt (en met een heel andere verbinding) dan afdruk2.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan