AutoCorrectie in Outlook - Office 2010 uitzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rtsholland

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Berichten
40
Lang heb ik gezocht waardoor het probleem is ontstaan maar eindelijk heb ik het gevonden.
Wat was het geval?

Ik stuurde een email naar een vriend van me maar die email kwam (verstuurd via de pc) nooit aan.
Mail die ik verstuurde via de mobiele telefoon (van hetzelfde account) kwam wel bij hem in de mailbox.

Na lang zoeken ben ik erachter gekomen dat er een soort AutoCorrectie is van het emailadres.
Met andere woorden, het ingevoerde emailadres wordt automatisch (ik denk door autocorrectie - maar het kan ook best iets anders zijn) veranderd in een ander emailadres.

(hoe dit heeft gebeuren heb ik geen idee, kan best zijn dat ikzelf op verkeerde knoppen heb gedrukt)

Uiteindelijk kwamen alle verstuurde emails dus bij iemand anders terecht, bij iemand die ik - nog mijn kameraad - kennen, en voor de ontvanger was dat natuurlijk ook erg vervelend.
Gelukkig heeft de ontvanger, na de vele mails, zich gemeld dat hij/zij elke keer mijn verstuurde mail binnen kreeg, die niet voor hun bedoeld was.

Dat moet ik nu dus oplossen, maar op welke manier ?
Naar mijn idee heeft het iets te maken met AutoCorrectie, maar in de woordenlijst van de AutoCorrectie staat geen emailadres wat automatisch wordt veranderd in een ander emailadres.
(ik hoop dat jullie het allemaal nog kunnen volgen...)

Wie weet hoe ik dit kan verhelpen en waar ik dit moet wijzigen ?

Graag jullie reacties
 
Autocorrectie werkt alleen op tekst, niet op email adressen. Dus daar ligt het probleem niet. Ik zou eerder kijken naar het gekoppelde email adres aan de naam. Dus als je de naam intypt in het VAN vak, dat je dan met de rechtermuis knop de email gegevens opent en controleert. Staat de persoon bijvoorbeeld in je Contactpersonen met het verkeerde adres? In die hoek zou ik het zoeken.
 
Hmmm, dat probeer ik net maar die kans krijg ik helemaal niet.

Zodra ik een mail wil schrijven en ik toets het juiste emailadres in, dat wordt dit emailadres automatisch gewijzigd in een ander emailadres (die dus niet juist is).

Er vindt dus wel een automatische correctie plaats.

Ik heb ook geprobeerd het emailadres met de rechtermuisknop aan te tikken, maar dan krijg ik geen opties oid.
 
Als die persoon jou al wel een mail heeft gestuurd, en je doet een Reply, gebeurt dan hetzelfde?
 
Dit is een AutoComplete cache kwestie.
Voor Outlook 2003 t/m 2007 kun je m.b.v. NK2Edit het e-mail adres corrigeren (of verwijderen) uit de AutoComplete cache.

Voor Outlook2010 (wat jij hebt) t/m Outlook2013 kun je hier kijken voor het volledig verwijderen/leegmaken van de AutoComplete cache. Ook kun je kijken in de Voorgestelde contactpersonen, wat een submap is in je Contactpersonen en daar de (e-mail etc.) gegevens corrigeren (danwel de betroffen Voorgestelde contactpersoon verwijderen) óf Outlook starten via
[Windows-toets]r toetscombinatie -> outlook.exe /cleanautocompletecache
om de AutoComplete cache (in zijn geheel) leeg te maken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt, klopt inderdaad en het probleem is inmiddels opgelost.

Top en nogmaals bedankt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan