• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zien welke gebruiker een wijziging heeft aangebracht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rudi,

Haakje open, haakje sluiten. ;)

Heb aan het kijken geweest en zie in vba een formulier staan en daar het vakje voor een paswoord in te geven.
Maar hoe krijg ik nu dat schermpje te zien om het paswoord in te geven en zo het log tabblad zichtbaar te maken.

In je bestand op ALT-F11 drukken, nu kom je in je VBE.
Links van het scherm selecteer je Blad3(log).
Als het venster Eigenschappen niet is geopend dan kan je via Beeld - Venster Eigenschappen aanvinken.
In dit schempje kies je op de onderste regen voor visible = xlSheetVisible
Sluit nu dit venster helemaal (ev. via het kruisje)

En klaar!

Nu is je tabblad LOG zichtbaar.

Met opmerkingen van sommige forum leden hier een update, om het userform zichtbaar te maken, Ctrl+shift+P drukken, natuurlijk zijn er nog altijd opmerkingen of aanbevelingen welkom die bijdragen aan de goede werking van dit progje, rekening houdend dat het op versie 2003 werkt.

Bijlagen

De code heb ik iets aangepast. In het jouw voorbeeldje wordt alleen het formulier weer verborgen. De rest van de code wordt echter nog wel uitgevoerd.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    If TextBox1.Text <> "Joris" Then
        MsgBox "ww onjuist"
        Unload Me
        Exit Sub
        Else
        Sheets("Log").Visible = xlSheetVisible: Unload Me
    End If
End Sub

Of
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    If TextBox1.Text = "Joris" Then Sheets("Log").Visible = xlSheetVisible Else MsgBox "ww onjuist"
    Unload Me
End Sub

Laatst bewerkt:
Roncancio

Bij jou userform blijft het vakje staan als je het wachtwoord juist hebt ingegeven.
Kan dat niet dat als je het wachtwoord juist hebt ingegeven dat dan het paswoord pop upje verdwijnt ?

Warme bakkertje & Jean-Paul

Als ik in het wachtwoord pop up 2 maal op enter druk dan komt het log tabblad al tevoorschijn.
Dus het wachtwoord werkt hier niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan