FTP RaspberryPi en Belgacom BBOX niet extern bereikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Virusbeatboxing

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Berichten
41
Hi!

Ik ben reeds een tijdje in het bezit van een Raspberry Pi die ik geconfigureerd heb als een NAS. Deze is binnen het netwerk bereikbaar. Ik heb vervolgens ook een kleine webserver erop gezet die mij toelaat om van een extern IP adres mijn website te bekijken. Alles goed en wel. Maar nu wil ik dus via FTP mijn bestanden op de Raspberry Pi bereiken.

Ik heb een Belgacom BBOX2 maar heb gelezen dat deze dus alle poorten onder 1024 blokkeert en er dus bij het opbouwen van een FTP connectie, geen poorten geopend kunnen worden voor data overdracht. Hoe zorg ik er voor om mijn Bbox - en eventueel raspberry pi - te configureren zodoende ik WEL FTP van extern IP kan krijgen?

Alvast bedankt jongens!
 
Normaal kan je het poortnummer instellen. Welke package gebruik je voor je ftp server? (proftpd,..)
- Maximvdw
 
Ik heb inderdaad proftpd draaien maar wat met de data poorten die geblokkeerd worden door de bbox?
 
Laatst bewerkt:
Wel je zegt dat alles onder 1024 geblokkeerd word dus dan zou het simpel op te lossen zijn door een poort hoger dan 1024 te kiezen in plaats van poort 21

Als ik me niet vergis staat bij proftpd de config in : /etc/proftpd.conf
daar denk ik dat je ergens poort 21 kan wijzigen

- Maximvdw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan