norton ghost booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windowsfaq

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 jan 2010
Berichten
1.519
Ik heb via deze video Norton ghost 2003 op cd gebrand: http://www.avoiderrors.net/how-to-make-basic-bootable-ghost-cd-part-1/

Heb deze iso getest in VMWare en daar wil hij wel booten.
wanneer ik hem op mijn echte systeem wil opstarten krijg ik de melding: ''no valid cdrom device drivers selected''

ik heb oakcdrom.sys

Wanneer ik de letter van mijn dvd drive intype lijkt het of hij hem wel pakt, maar er gebeurt verder niks.
Maar ik meende dat ms-dos alleen met ide cd spelers werkt:( wat raar, het moet wel werken tog?:confused:
kan ik nog een andere manier vinden?
 
Als je CD kunt benaderen.... dan start je Ghost toch handmatig?
Als de exe in de root staat... dan is het ghost.exe in de command-line typen.
Je kunt ook een bootable usb stick maken en daar het ghost programma op zetten en eventueel handmatig starten.
 
Je kunt een pc niet booten met een cd waar alleen een iso bestand op staat, dit in tegenstelling tot vm-ware.

In dat geval moet je het iso bestand eerst als data-schijf op cd zetten.
 
Hij boot wel via de CD alleen krijgt de melding:
''no valid cdrom device drivers selected''
Als hij de iso verkeerd erop gezet had... dan had hij de foutmelding gekregen dat er geen geldige OS zou zijn of "insert disk" of iets dergelijks...
Dus vervolg met mijn tips.
 
De aangegeven methode van het maken van zo'n Ghost opstartcd deugen niet, want gaan uit van IDE CD/DVD spelers die je in de instellingen van je VM in VMWare prima kunt aangeven maar niet in je BIOS.
Probleem zit 'm in device=oakcdrom.sys /d:Ghost in config.sys
Niet alle SATA DVD-spelers kunnen IDE DVD-spelers emuleren.
Achtergrond over je probleem: Zie het verhaal over oakcdrom.sys versus gcdrom.sys op deze pagina
Overigens werkt de link naar gcdrom.sys niet, dus mogelijk kun je die ergens anders vinden, bijv. geïntegreerd in de magic boot disk (zie tweede paragraaf).

Mogelijk kan het werkend met de volgende informatie/links (natuurlijk moet je daar dan wel ghost.exe etc. nog op zetten/integreren):
magic boot disk

Verder kun je gewoon een opstartcd of opstartfloppy maken vanuit de (in Windows) geïnstalleerde Ghost zelf! En die werken 'overal' (ook op SATA DVD-spelers etc.).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan