Mijn met Outlook2010 verstuurde plaatjes e.d. zijn niet door iedereen te ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hommel

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2007
Berichten
114
Hallo,

Het probleem, dat ik hier wil voorleggen, is tegengesteld aan het probleem zoals je het meestal tegenkomt.

In mijn geval doet zich hetvolgende voor:
Als ik plaatjes (of .pps, .ppsx, .ppt, .pptx etc. bestanden) met mijn Outlook2010 als bijlage en/of als plaatje in de contentsectie van de e-mail naar bepaalde personen verstuur, dan zien deze ontvangers geen plaatjes noch bijlagen. Soms wordt een Win.dat bestandje meegestuurd, dat weinig zeggend is.
Bij andere ontvangers van mijn mailtjes geeft het geen probleem. Ook melden mijn geadresseerden met ontvangsttroubles, dat zij van anderen wel de plaatjes (en PP-bestanden) in hun e-mails ontvangen en kunnen zien resp. openen.

Het ziet er dus naar uit, dat het niet de instellingen bij de ontvangers zijn, die de problemen veroorzaken, maar dat de instellingen op mijn computer roet in het eten gooien.
Meestal is de oorzaak, dat de beveiligingsinstellingen op de PC van de ontvanger niet goed staan ipv omgekeerd zoals in mijn geval.

Zojuist heb ik nog even een e-mailtje met een .jpg-plaatje gestuurd naar van een goeie relatie van me, die ook tot de gebruikelijke groep personen behoort, die op zijn gewone PC geen plaatjes van mij kan ontvangen. Hij haalde het mailtje binnen met zijn recent aangeschaft androïd tabletje. Ook hiermee kon geen plaatje worden aangetroffen.
Overigens, een mailtje met plaatje als bijlage via webmail (ziggo) naar dit tabletje, werd wel normaal ontvangen en was normaal te openen.
Dit bevestigt dus eens temeer, dat de oorzaak moet zitten op mijn laptop.

Ik zou het dus moeten zoeken in mijn e-mailclient (Outlook2010), maar ik heb me een slag in de ronte gezocht en niks kunnen vinden.:(

Wie-O-wie is degene, die een idee heeft, waarmee ik tot een oplossing kom.:rolleyes:
 
Ok, da's hommeles... ;)

Welke AV gebruik je?
Heb je de betreffende e-mail's digitaal afgetekend d.m.v. een certificaat?
 
AV=MS Security Essentials
Digitaal aftekenen dmv een certificaat? Ik zou niet weten hoe dat moet. In ieder geval doe ik bij het klaarmaken en verzenden emails niks bijzonders extra. Het zou een vaste instelling van outlook2010 kunnen zijn, maar daar heb ik rond beveiliging niks verdachts gevonden.
 
Dat dat iets met je antivirus programma of met certificaten te maken heeft is flauwekul.
Staat in Outlook je opmaak voor berichten wel ingesteld op HTML of op platte tekst?

Tardis
 
Ik ben benieuwd of je opvatting over het AV en certificaten bij nader inzien ook overeenkomt met die van TheKnight.
Waarom vind je dat flauwe kul?

Mijn Outlook staat op HTML.
Moet het anders? Horen daar specifieke instellingen bij, die de verschijnselen, waarover het hier gaat, verklaren resp. kunnen voorkomen?

Hommel
 
Ok, nee, zeker geen flauwekul, om maar een daarom beruchte AV boosdoener te noemen: AVG. Die stript alle opmaak uit het bericht & verzend wat overblijft als platte tekst. Van digitaal afgetekende e-mail word alleen de envelop verzonden, de inhoud word zonder pardon in de kluis gekiepert! Ontvangers maar klagen dat ze gespammed worden met lege berichten...
Als je dat niet weet, bovendien niet verwacht, zoek je je een oetergons naar de oorzaak. MSE valt in ieder geval niet onder die catagorie.

Certificaten kunnen al gecorrumpeerd zijn of onderweg geraken, & niet elke e-mail-client kan er mee overweg.

Overigens vroeg ik het om dat uit te sluiten. even terzijde...

Wat betreft de web-mail: Dan heb je dus te eigenlijk alleen te maken met de toepassing op de server & de browser, & de instellingen van beide. Dat is een ander systeem, vandaar dat het daar wel werkt.

In eerste instantie bij het lezen van het onderwerp had ik toch logischerwijze het idee dat het probleem bij de ontvanger zit, want als je dezelfde e-mail naar twee ontvangers stuurt, & bij de een werkt het wel, & de ander niet, dan is er dus niets mis met de verzending.

Andere mogelijke oorzaken: Ik zie bv. PowerPoint-bijlagen & die kunnen best groot zijn. ISP's verzenden/ontvangen doorgaans e-mail's van maximaal 10MB, sommigen 25MB, & GMail 2GB.
 
A....Wat betreft de web-mail: Dan heb je dus te eigenlijk alleen te maken met de toepassing op de server & de browser, & de instellingen van beide.....

B....In eerste instantie bij het lezen van het onderwerp had ik toch logischerwijze het idee dat het probleem bij de ontvanger zit, want als je dezelfde e-mail naar twee ontvangers stuurt, & bij de een werkt het wel, & de ander niet, dan is er dus niets mis met de verzending.

C....Andere mogelijke oorzaken: Ik zie bv. PowerPoint-bijlagen & die kunnen best groot zijn. ISP's verzenden/ontvangen doorgaans e-mail's van maximaal 10MB, sommigen 25MB, & GMail 2GB.

ad A. ....maar niet met de eventuele rariteiten van mijn emailclient. Dus zou je in 1e instantie toch zeggen, dat het daar in zit, als nu alle ontvangers keurig de plaatjes etc. krijgen en kunnen openen.
ad B. ....mee eens. Bovendien: de ontvangers, die mijn spullen niet goed ontvangen, hebben geen problemen met spullen van andere verzenders. Ze melden mij, dat ik de enige ben, waarmee ze moeite hebben (t.a.v. plaatjes dan:D)
ad C. ....een te groot bestand zal zich wel eens 'n keertje voordoen. Echter i.h.a. zijn de meegestuurde bestanden (plaatje, PPtje) relatief klein en zeker niet te groot. Mijn probleemontvangers, om ze zo maar eens te noemen, kunnen ook kleine plaatjes niet zien.

Kortom... nog geen oplossing gevonden dus.
Toch bedankt en als je nog andere suggesties hebt.... graag!

Hommel
 
Ik ben benieuwd of je opvatting over het AV en certificaten bij nader inzien ook overeenkomt met die van TheKnight.
Waarom vind je dat flauwe kul?

Simpel, omdat logischerwijs al degenen aan wie je email stuurt het probleem zouden hebben.
Dat is niet zo dus valleen AV en certificaten af als oorzaak.

Tardis
 
Laatst bewerkt:
Gebruiken degenen die jouw bijlages niet ontvangen ook Outlook?
Kijk anders een naar deze link, wellicht dat je instellingen voor de contacten waar het mis gaat aan moet passen:
.....
Tardis
Nee, niet allen gebruiken Outlook. Ook MS Windows Mail en MS Windows Live Mail. Op het eerder genoemde tabletje is het een Android mail client, denk ik, iig geen MS.
Bedankt ook voor de link, die ik wel al bekeken heb, maar nog niet heb kunnen uittesten. Ga ik zeker doen.

Hommel
 
Hallo,
Ik was even er tussenuit, maar nu ben ik er weer nadat ik de link heb bekeken.
Het gaat daar uitsluitend om het "uitzetten" van het componeren van emails in .rtf-format.
Dit format veroorzaakt, zo lees ik daar, het meesturen van het bestand winmail.dat.
Dat bevat dan allerlei tekst-codes voor het geval de ontvangende client het format van de toegestuurde email niet snapt.
Dit lost dus het gestelde probleem niet op.
Helaas....:rolleyes:
Maar toch bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan