tekst links en contactformulier rechts met text eronder

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Goedemiddag,
Twijfelde tussen waar ik deze vraag moest plaatsen maar het heeft vooral met CSS te maken.
Ik heb in een test WordPress website een contactformulier gemaakt en wil die rechts laten uitlijnen en aan de linkerkant en eronder door tekst laten lopen.
In de text editor heb ik geplaatst:
Code:
<div id="registration-text"><div id="registration-right">[contact-form-7 id="531" title="Contact form 1"]</div>
<p>Lorem vel placerat dapibus, risus erat congue sapien.</p>
<p>Eget commodo odio nunc at urna. eget commodo odio nunc at urna. Maecenas gravida est</p>
<h2>Maecenas gravida est</h2>
<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum blandit, lorem vel placerat dapibus, risus erat congue sapien, eget commodo odio nunc at urna. Maecenas gravida est in tellus faucibus gravida. Suspendisse sed porttitor lorem, et fringilla metus. Suspendisse eget sapien id ligula iaculis pretium. Quisque in ultricies odio. Maecenas ut massa dui. Nam orci sem, luctus et risus vitae, varius blandit risus. </p>
<h2>Blandit nec velit quis</h2>
<p>Sed ipsum diam, blandit nec velit quis, varius suscipit justo. Vestibulum eu feugiat nisl. Pellentesque vulputate nunc eget ipsum scelerisque venenatis. Phasellus diam nisl, volutpat nec porttitor non, aliquet euismod mi. Pellentesque porttitor mi sed enim lobortis facilisis.</p>
<p>Duis a leo ut purus blandit lacinia. Mauris bibendum tristique consectetur. Nullam suscipit sagittis sapien eget tristique. Nulla imperdiet hendre.</p>
</div>

CSS die ik heb toegevoegd ervoor:
Code:
/* ========== registration-form opmaak ========== */
#registration-text {
	float: left;
	font-size: 0.9em;
}

#registration-right {
	float: right;
}

Ik begrijp nu niet waarom de eerste stukjes tekst netjes links van contactformulier staan maar dan een witruimte komt.

Linkje: test site

Bedankt!
 
Chips... ben te snel. Nog een keer gekeken en zie dat op h2, h3, etc een clear: float zit en dan gaat het niet meer goed natuurlijk :eek:
Vraag is volgens mij opgelost, even testen nog.
 
Chips, toch lukt het niet. Grmbl... Ik dacht om dan een float: left op h2 te zetten en dan schiet p omhoog en staat netjes links van contactformulier maar blijft h2 onderaan staan.
Kortom, toch niet opgelost.
 
#registration-right {
float: right;
}
Deze container moet (bijv. door de inhoud) een width/height hebben.
Met de info die je gaf werkt het bij mij.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij ook @bron. Dank je voor meekijken.
Ik heb nog wel toegevoegd:
Code:
.entry-content h2 {
	clear: none; 
}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan