VBA-excel verticaal zoeken en verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timvan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 apr 2014
Berichten
4
Iemand die hierbij kan helpen?

Ik ben bezig met een excel (A) waarin een gegevens vervat zijn afhankelijk van hun regio. De kolom heb ik per regio een naam gegeven (regio_1, Regio_2,...).

Nu is het de bedoeling dat ik bij opstart een Userform krijg waarin ik de naam van een gemeente kan kiezen (info staat hiervoor in een andere excel(B)).

Bij het aanklikken van de Commandbutton zou die gemeente gelinkt moeten worden aan hun regio (gegevens in excel (B)). En daarop zouden de kolommen van de andere regio's geschrapt moeten worden.

Tot aan het ontwerp van de Userform en het inladen van de ListItems ben ik al gekomen. Maar is er iemand die weet hoe ik de rest best aanpak?
 

Bijlagen

  • Test_Code_VBA.xlsm
    15,9 KB · Weergaven: 50
TimVan,

Op deze oproep is nog steeds niet gereageerd. Dit komt omdat het bestand dat je meestuurt niet werkt.
De macro in dit bestand probeert een ander bestand op te roepen dat je niet hebt meegeleverd.
Verder is de vraagstelling voor mij niet duidelijk. "Bij het aanklikken van de Commandbutton zou die gemeente
gelinkt moeten worden aan hun regio" Hoe leg je de link tussen gemeenten en regio's ? En kom niet met het
verhaal dat dat in het andere bestand staat, dat had je dan mee moeten sturen.
Verder wil je de kolommen van de andere regio's schrappen??? Wat bedoel je daarmee? Deleten? verbergen?
En wat wil je daarna met de regio gegevens doen? Moeten die alleen getoond worden of wil je ze naar een
website versturen? Kortom, vraagstelling onvolledig en onduidelijk.

Veel Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan