Server installatie overzetten naar andere machine

Status
Niet open voor verdere reacties.

jegero13

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
Berichten
270
Hallo,

Ik heb al een tijdje thuis een server draaien voor ons thuisnetwerk en om af en toe wat te oefenen/spelen. Hier staan bijvoorbeeld onze foto's op en heb ik mijn centrale opslag voor documenten en alles.
Anyway, dit draait allemaal op een huis-, tuin- en keukenpc. Het draait allemaal wel en je moet er niet teveel van vragen maar het werkt.
Nu kan ik misschien een "afgedankte" rack server krijgen. Allemaal mooi een aardig, het is sneller en je hebt meer het server gevoel. Nu is mijn vraag, is het mogelijk om mijn installatie (lees instelling etc.) over te zetten naar de nieuwe machine?
Dit is omdat ik deze server zo gekregen heb na heel wat avondjes Internet afspeuren en maar instellen en doen. Ik denk dat als ik alles bij elkaar optel ik wel een maand 24/7 werk erin heb zitten. En ik niet heel veel tijd meer heb 's avonds om dit allemaal nog een keer te realiseren. Ook omdat hier mijn backups opstaan en veel bestanden van de verschillende mensen, en het is ook mijn mailserver en webserver waar ik een website voor mezelf en voor een kameraad van mij op draai. Het is dus ook niet mogelijk om deze server zo lang uit te hebben. En als je 2 machines met dezelfde naam en IP gaat draaien lijkt mij ook niet heel erg goed eigenlijk ;-)

Ik weet van de nieuwe server nog geen specs maar eerst maar eens kijken of dit überhaupt mogelijk is.

Alvast bedankt,

Jelle
 
Windows heeft de easy transfer tool... das in feite voor user accounts, data en zo (start hem maar eens onder win7 bijv) maar als je een totaal andere hardware hebt.. kun je zelden een image overzetten naar die nieuwe server en zo maar door draaien... zelfs met die tool...
Een echte server heeft zulke andere moederborden en geheugen dat de kans klein is.
Bij Linux: ... kijk eens naar dit verhaal voor Ubuntu
http://eggsonbread.com/2010/01/28/move-ubuntu-to-another-computer-in-3-simple-steps/
Maar of dit ook voor huis tuin en keuken pc naar server editie geldt?
Je kunt het proberen...

Wat algemene artikelen, mss heb je er wat aan:
http://www.pcworld.com/article/2524...s_xp_to_7_windows_server_2003_to_2008_r2.html
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=nl&lc=nl&dlc=nl&docname=c01859019
 
Laatst bewerkt:
Let wel op dat een rackserver
a. Doorgaans meer energie gebruikt dan een huis-tuin-en-keuken pc. [Wel doorgaans met degelijker voeding, degelijker behuizing etc., dus 'betrouwbaarder' dan zo'n huis-tuin-en-keuken pc.]
b. Vervanging van onderdelen duurder kan zijn dan die van de huis-tuin-en-keuken pc.
c. Het geluidsvolume én warmte-ontwikkeling doorgaans hoger is dan die van een huis-tuin-en-keuken pc.

Tijs.
 
Vooral de a. en c. van dnTies zou ik even goed bekijken voor je er aan begint.

Er is imaging software die hardwareonafhankelijk een image kan terug plaatsen (Paragon, etc.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan