AVG 2014 fout bij opslaan configuratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jen1

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2014
Berichten
15
Dag allemaal,

Ik heb een vraag. Vandaag avg 2014 free geinstalleerd voor iemand op windows 7.

Toen ik dus de geavanceerde instellingen wilde veranderen: scan programma instellen, prioriteit van de scan, deed hij dit dus niet.

en kreeg ik de melding:
Er is een fout opgetreden bij het opslaan van de configuratie. Opgegeven bestand niet gevonden.
U vind online meer informatie over dir probleem (druk ik daarop geen informatie aanwezig voor dit probleem! heb je wat aan he :) )

Maargoed ondertussen kan ik nog steeds geen instellingen veranderen, wat ik erg vreemd vind want bij mijzelf werkt alles wel goed.

avg opnieuw geïnstalleerd, avg remover en nogmaals opnieuw geïnstalleerd, aantal keer dus opnieuw opgestart, totaal geüpdatet. identiteit alles werkt (geeft avg aan)

wie o wie kan mij helpen?

Groetjes Jen
 
Ik vermoed dat tijdens installatie wat mis is gegaan, je kan makkelijk Tune ( gaat hier over AVG Tune Up ?? ) grondig verwijderen ( liefst via Revo ! ) en opnieuw installeren bij mij namelijk op dezelfde windows wel werkt en update enz..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb gewoon AVG antivirus Free 2014 gedownload

geen idee.. wat is Tune?
 
Och sorry dan ik dacht dat jij bedoelde op AVG PC Tune Up 2014
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Uninstall en installeer opnieuw.
Was er geen update op de achtergrond actief waardoor bestanden in gebruik waren en niet konden worden aangepast?

Werk daarom eerst bij en ga dan aanpassen.

Controleer voor de zekerheid nog even of er geen protectieprogramma aanwezig is dat ook verwijderd moet worden.
 
Bedankt tot zover, het werkt niet jammer genoeg.
Geen idee wat ik er mee aan moet :(
nog andere ideeën/opties ?
 
Nog maar een keer gedaan dan... Het stomme is dat de AVG virusscanner gewoon van avg.com komt.
en niet van één of andere vage site.
Stom dit hoor. Voor mij een raadsel dit
 
:) Wil je dan niet Avast proberen ? ...misschien dan meer geluk mee ( tijdens installatie ! bedoel ik ) zal je krijgen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er stond Alvira op maar daar kon ze niet zoveel mee...

toen zette ik er AVG op en er kwamen direct meldingen die ik maar direct hebt verwijderd.
Goede ervaringen met AVG tot zover dus. (behalve dat ik m'n instellingen dus niet kan wijzigen.

Alleen vraag me af of er dus een fout/virus in AVG zit of als ik het gewoon zo kan gebruiken?!?!

En dat kunnen je mij vast ook niet zeggen. AVG beveiligd mijn computer al sinds ik voor het eerst een computer zag en die van haar ook :d dus dit is wel een domper :p
 
Revo uninstallers is een proggie om software te verwijderen maar gebruik je beter niet bij virusscanners.

Er is een fout opgetreden bij het opslaan van de configuratie. Opgegeven bestand niet gevonden.
Staat er nog bij welk bestand dit is.
 
nee alleen alles wat ik in eerste bericht vermelde waaronder:

"Er is een fout opgetreden bij het opslaan van de configuratie. Opgegeven bestand niet gevonden."

Het dat is ook het vage eraan, vaag bericht, je weet er weinig van zo.
Ik kan gewoon niks wijzigen in geavanceerde instellingen zo gauw ik iets wil veranderen krijg ik deze "vage" melding.
 
Dit probleem had ik ook op mn 2e Laptop;

Download de AVG Removal Tool;
http://www.avg.com/nl-nl/utilities

Kies de juiste bit versie, Download het programma op het Bureaublad.
Rechtermuisklik en Als Administrator uitvoeren.

Indien er word gevraagd om een herstart, Doe dit dan ook.

Dit zou het probleem oplossen (Werkte bij mij wel iig)

Anders even een topic aanmaken op het AVG Forum; http://forums.avg.com/ww-en/avg-forums#
 
Dat programma "avg removal tool" heb ik inderdaad gebruikt, maar dat werkte niet.
Wel het verwijderen en alles was weg van de computer, maar de beruchte melding was er nog steeds.

En is heel leuk bedacht dat forum van AVG... en heel lief dat je mee denkt... ben ik heel blij mee :)
alleen mijn Engels is niet zo goed om dat allemaal uit te leggen, dus dat gaat niet werken Poekje.
 
Bij mij werkte de AVG Removal Tool iig om het Probleem op te lossen.

Oh, er was maar mijn weten ook een nederlandse AVG Forum (Blijkbaar is die weggehaald door een reorganisatie binnen AVG Nederland)

Ik zal verder zoeken voor een oplossing - Ik kom hier later nog op terug.
 
Voer onderstaande uit, dit zou je probleem moeten verhelpen:


1. Hou op je toetsenbord het Windows logo ingedrukt en klik op letter R.
2. Typ control folders in het venster die verschijnt, en klik daarna op OK.
3. Klik op de tab "Weergave", Vink het hokje bij ''Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)'' uit Indien er word gevraagd om een bevestiging klik ''Ja''. Daarna scroll omlaag en klik Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven aan. Klik nu op ''OK''.
4. Hou nogmaals op je toetsenbord het Windows logo ingedrukt en klik op letter R.
5. Typ C:\ProgramData\AVG2014\ in het venster die verschijnt, en klik daarna op OK.
6. Verwijder de mappen ''Cfg'' EN ''cfgall''.

7. Herstart je computer.

8. Gebruik nogmaals de AVG Removal Tool, Download deze op je Bureaublad en voer deze uit als Administrator (Rechter muisklik ''Als Administrator uitvoeren''.)

9. Nadat de Removal Tool klaar is, Herinstalleer AVG 2014.
 
Laatst bewerkt:
als ik ''Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)'' uit vink.
krijg ik de melding

u wilt bevieligde besturingssysteem bestanden (met het kenmerk systeem en verborgen in windows verkenner weergeven. Deze bestanden zijn nodig voor het starten en uivoeren van windows als u deze bestanden verwijdert of bewerkt werkt uw computer mogelijk niet meer. Weet u zeker dat u deze bestanden wilt weergeven.

(en daarna die 2 bestanden wilt verwijderen)

Weet je zeker dat er niks fout kan gaan???
 
Dat weet ik zeker, dat is namelijk een standaard melding.

Tevens ga je geen wijzigen/verwijderingen doorvoeren aan het OS zelf.
Je verwijderd namelijk alleen in AVG de 2 mappen ''Cfg'' en ''cfgall''.

Dit is namelijk een handleiding van een van de AVG Moderators op het AVG Forum.
 
even dit : je zegt 2 mappen moet verwijderen Cfg en cgfall maar ik heb alleen Cfg geen cfgall.
maargoed ik ga het proberen :) jullie horen het nog
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan