Installatie van Mint lukt (nog) niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veens705

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2014
Berichten
34
Dag,

Zoals meerdere mensen van plan zijn (zo lees ik hier) ben ik ook van plan om Linux Mint te installeren naast XP. Ik heb een iso van Linux Mint 32 bits gedownload,en op een USB-stick gezet. Als ik die aanklik wil hij weten waat RECNOW staat. Wat kan ik doen? Heeft dit te maken met dat ik van USB en niet van CD installeer? Of moet ik ergens RECNOW downloaden? Zo ja: Waar kan ik dat veilig doen?

groet: Jan
 
Heb je de stick ook bootable gemaakt? Zomaar de iso naar een usb stick kopiëren gaat namelijk niet werken...
 
Zie de tweede helft van deze webpagina waarop uitgelegd staat hoe je dit met Linux Live USB Creator doet: klik
 
Ik heb ondertussen al een bootable stick gemaakt. Dit ziet er goed uit. Bedankt.
Nu eerst nog even de harde schijf opruimen voordat ik los ga....
 
apestaartje en zovoorts

Yes! Hij staat er. Probleem is nog dat het apestaartje en alle andere shift-cijfer toetsen het niet doen.
Hoe los ik dat op? Volgens mij heb ik het verkeerde toetsenbord gekozen.
Als iemand het zo weet mag hij het zeggen. Ik zoek ondertussen nog even verder.
 
Welk toetsenbordindeling heb je gekozen? Hier in Nederland gebruiken we de US-international indeling.
 
Dat is snel reageren, zeg!
Ik had UK international with dead keys.
Dat apestaartje zit dus in de dooie toetsen, maar alternatieven die wel het apestaartje doen, geven lettertoetsen een andere letter dan je zou verwachten.
US-internatiuonal zit er niet tussen helaas.
 
Vreemd....

Ook niet iets van Verenigde Staten - internationaal of iets dergelijks? Ik denk in ieder geval dat daar de sleutel tot de oplossing in moet zitten ;)
 
Ik zou graag een screenshot van de alternatieven maken, maar hoe maak je een screendump in linux?
Ik voel me wat onthand... Ik denk dat ik de alternatieven gewoon moet proberen....
 
Na herstart bleek het apestaartje het gewoon te doen met "English US atlternative international."
 
Sorry voor de late reactie, maar top dat je het zelf hebt kunnen oplossen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan