Mailto toepassing wordt telkens toegevoegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alfred 2

Meubilair
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
5.926
Wanneer ik in Firefox browser mijn Yahoo e-mail open krijg ik een balk te zien met de volgende melding.

Yahoo! is al toegevoegd als een toepassing voor mailto-koppelingen.

Het scherm verspringt hierdoor naar beneden.
In about:config kan ik niets vinden wat ik kan veranderen om het te stoppen. In het register is niets te ontdekken en met het programma AutoRuns is ook niets te ontdekken wat Yahoo zou willen toevoegen als toepassing. De browser add-ons en extenties geven niet een dergelijke keuze. In de logboeken heb ik niets kunnen vinden.

Ongewenste programma's verwijder ik regelmatig. Wel heb ik een tijd terug het probleem met geen mailto koppeling opgelost. Ik weet niet meer hoe. De mailto koppeling met Yahoo heb ik veranderd in Windows Mail maar het maakt geen verschil.

Via Google kon ik niets vinden maar heeft iemand van jullie ervaring hiermee?
 
Hier ben ik al wel iets verder mee gekomen. Het een ongelukkige vergissing van de Yahoo! Mail website.

Eerst kan je Yahoo! verwijderen uit de lijst met beschikbare mailto toepassingen. Dit gaat als volgt:

In Firefox, Menu Opties > Opties >tabblad Toepassingen. Even geduld, de lijst wordt samengesteld. Ga naar mailto en kies uit de lijst er naast "toepassingsdetails." Wis hier de dubbele of ongewenste ingangen. Kies dan de standaard ingang Windows Mail of een andere gewenste e-mail toepassing uit de lijst en sla de keuzes op met een klik op oké.

Vervolgens zie je in Yahoo! Mail een andere melding telkens verschijnen. Die van Mailto Toepassing Toevoegen. Sta dit niet toe want daarna krijg je de vorige situatie terug. Klik het weg op x.

Zoek nu het bestand userChrome.css Dit kan vanuit Firefox zo:

Menu Help > Probleemoplossingsinformatie > onder Profielmap: Map tonen > open in het verkenner venster de map Chrome.

Klik rechts op userChrome.css en kies Bewerken. Voeg dan de onderstaande tekst toe en slaat het bestand op. Controleer later eventueel of userChrome.css inderdaad zo opgeslagen is geworden of dat er fouten in de tekst gevonden zijn waardoor deze regels veranderd worden.

@namespace url(http://www.mozilla.org/keymaster/gatekeeper/there.is.only.xul);
/*
Title: Hide "add as an application for mailto links" notifications
Author: http://forums.mozillazine.org/memberlist.php?mode=viewprofile&u=261941
Tested on: Firefox 28, Firefox 31
*/

notification[value="Protocol Registration: mailto"] {
display: none !important;
}

Met dank aan de Yahoo! forums. Het is te hopen dat deze methode blijft werken met nieuwe versies en dat Yahoo! het probleem zelf binnenkort oplost. De vraag laat ik open als onopgelost voor commentaar want ik heb niet alles uitgeprobeerd en eventueel betere ideeën zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan