samsung st200f lcd vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvana1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2014
Berichten
3
hallo iedereen.
ik heb een samsung st200f, wat net over de garantie termijn heen is, nu vind ik het zonde om (weer) een nieuwe te kopen, want die dingen blijven kapot gaan..
nu heb ik dus een lcd scherm ergens in hongkong gekocht, en die is net binnen gekomen.
dus ik begin met goede moed de schroefjes eruit te halen, en kwam niet verder als 2 schroefjes, de behuizing zit nog muur vast, en durf er niet als een gek aan te gaan trekken, want dan trek ik alles kapot denk ik.
iemand een idee of er meer schroefjes zitten? of dat ik eerst iets anders moet verwijderen of los maken wil de behuizing er af kunnen ?

graag hoor ik dit van iemand want ik kan helemaaaaaal niks vinden op het internet hier over... :(
 
ik kan ook geen service guide voor je vinden. Meestal zitten de delen van de behuizingen naast stroefjes ook met een bepaald kliksysteem verbonden. je kan deze meestal het beste uit elkaar halen met een botermes of plastic voorwerp als een pas.vaak zitten schroefjes ook nog erg gemeen verstopt, onder klepjes bijvoorbeeld.
 
ja heb contact opgenomen met het tech repair center en die vertelde mij uiteindelijk dat er een schroefje in de "grip" verstopt zit en die kan ik los halen.. :
Sylvia: er zit inderdaad nog een schroefje onder de grip

Sylvia: soort van grip

sylvana: dat is als je ernaar kijkt aan de linker kant die kleine ophoging bedoel je ?

Sylvia: ja die moet u eraf kunnen halen

sylvana: oke en dan kan heel de behuizing er vanaf

Sylvia: als het goed is wel,

Sylvia: dit zal u eerst even moeten bekijken en kijke of het lukt

sylvana: oke dus aan de voorkant van de kamera de linkerkant waar het kleine wifi tekeningetje staat bedoelen jullie de grip

sylvana: de kant waar je ook op het knopje drukt om de fotos te maken zeg maar

Sylvia: sorry het wordt nu teveel begeleiding, de grip ziet er iets anders uit dan de rest van de camera, iets wat u los kunt halen, dus niet het harde materiaal is dan de rest van de camera

alleen ik trek dat plastic stukje grip er niet vanaf, maar eerder de behuizing aan de lens kant, wat niet de bedoeling is haha
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ligt aan de opbouw van de camera, het kan prima zijn dat de kant van het scherm als basis dient voor de hele camera, en dat je dat hele ding uit elkaar moet halen om dat schermpje te kunnen vervangen. Dit is echter speculatie, ik kan ook geen documentatie vinden van hoe en wat.
 
Ik ben 2 uur bezig geweest, maar hij is net klaar! Dat klepje aan de zeikant moest er idd af en zo kwam je bij de rest. Hij doet het weer nu! Iig bedankt voor de moeite en de hulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan