Speedtouch 780-- waar vind ik de DHCP leasetermijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
304
hallo,

Ik worstel al ruime tijd met een KPN router, Speedtouch ST780, software versie 7.4.3.2.

Het probleem is, dat gebruikers die met een smartphone binnen komen lopen, vaak geen verbinding krijgen. Bij onderzoek blijklt dat ze meestal geen IP adres krijgen. Bij verder onderzoek blijkt dat alle beschikbare IP adressen al bezet zijn door andere gebruikers, die allang weg zijn.

Als ik grote schoonmaak houd, gewoon door ze te deleten, gaat het weer even. Dit lijkt een kwestie van te lange (onbeperkte) DHCP leases.

Maar waar vind ik DHCP, en waar staat de leasetijd?
 
bij die speedtouch routertjes steekt dat wat vreemd in elkaar. apparaten worden geindentificeerd, en opgeslagen in het modem. Juist zodat je er eenvoudiger mee kan werken. Ik zelf had gewoon eens in de zoveel tijd de router gereset zodat al die apparaten weer weg waren, maar dit gebeurde niet vanzelf. Tevens hing dat niet samen met de dhcp leases, als apparaten niet online stonden, dan kreeg een ander apparaat gewoon dat ip weer. Maar die routers liepen wel steeds vast, wanneer er teveel apparaten waren opgeslagen.

Bel even naar de KPN, en vraag om een nieuwe. die 780 zijn al enorm oud, en er zijn inmiddels betere op de markt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan