Windows XP blijven gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
452
Hallo,

Is het einde van de ondersteuning van Windows XP echt zo erg? Of valt het nog wel mee als je
Mozilla Firefox met Add-Ons zoals Adblocker gebruikt in plaats van Internet Explorer, een goede betaalde antivirus installeert, en een goede firewall? En
dan natuurlijk op een account met beperkte rechten in plaats van administrators rechten. En is de 64 bit versie van Windows XP veiliger dan de 32 bit versie?
Want dat lijkt zo in de onderstaande afbeelding, of zal het komen omdat de 64 bit editie van Windows XP niet veel wordt gebruikt?

infect.jpg
Percentage van geïnfecteerde computers

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

op zich is het niet heel erg extreem. Wat jij al hebt opgenoemd ( andere browser dan IE, een AV en andere firewall ) dan kan je er nog gebruik van maken ( ook word gezgt dat je JAVA beter niet meer kan gebruiken, verwijderen dus ). Let er wel op dat vroeg of laat, antivirus / firewall programma's niet meer beschikbaar zijn voor XP, en dat je uiteindelijk alsnog zal moeten overstappen.

Over het feit dat 64 bit veiliger zou zijn, die kans acht ik klein. Ik denk dat 32 bit veel is verkocht, omdat computers toendertijd ( dan praat ik over 2001 / 2001, toen xp pas uit kwam ) algemeen gezien lang niet zoveel werkgeheugen hadden dan de pc's van nu, 32 bit was toen dus ruim voldoende ( maar iemand mag me hierop corrigeren als ik het fout heb natuurlijk :D )
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb op mijn Windows XP computer Firefox met Adblock geïnstalleerd, Avast Free Antivirus en Comodo Firewall. Ik heb aangemeld met een standaard account. Dus nu zal het toch wel meevallen?
 
Kan ik beter een andere media player dan Windows Media Player 11 gebruiken? Aangezien die ook niet meer updates krijgt...
 
@Borrelnoot: Ik heb net VLC geïnstalleerd, en dat werkt prima. Bedankt.
 
Graag gedaan :D, goed om te horen dat het allemaal prima werkt :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan