philips skype phone reageert niet meer in skype-modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
948
Ik heb al jaren regelmatig skype-contact met familie in de vs. Ik gebruik daarvoor mijn Philips Skype Phone die over gaat bij 'gewone' inkomende landlijnen en bij inkomende skype-calls. Sinds enige tijd werken de skype calls in- en uitgaand niet meer.
Via Menu>Skype status>Online status>Online>Select krijg ik de melding Online OK.
Via Menu>Skype status>Mijn profiel>Beperkt profiel>Select>Ophalen informatie geeft na lange tijd melding Verbinding mislukt.
Via Menu>Skype status>Account status>Select> Ophalen informatie geeft na lange tijd melding Verbinding mislukt.
Software update geeft aan Laatste versie.
Als ik zelf een contact uit mijn adresboek wil skypen krijg ik Verbinden en dat blijft zo.
Ik dacht laat ik me afmelden en dan opnieuw aanmelden, maar bij Afmelden volgt melding 'Contacten niet beschikbaar, afgemeld'.
Gezien het laatste: zou het kunnen dat mijn skypegegevens uit de telefoon zijn verdwenen en dat ik e.e.a. opnieuw moet invoeren? Zo ja, hoe doe ik dat dan (kan de manual niet meer vinden)?
Skype via mijn laptop met zelfde skype naam en wachtwoord werkt wel goed.
 
Is dit die telefoon van je? De handleiding staat er.
Overigens is er ook een firmware update te downloaden, onder "Software en drivers" (mogelijk heb je die update al).

Tijs.
 
Ja dat is 'em. Updates had ik inderdaad al op de telefoon gecheckt en dat gaf de melding dat ik de laatste versie had. Morgen(avond) ga ik me in die handleiding verdiepen. Alvast bedankt.
 
Nou, nog geen succes. Volgens de Engelse manual (3.6.1) moet ik als bestaande Skype-gebruiker naar Menu>Skype status>Sign in. Maar er is helemaal geen Sign in-optie (of in mijn geval de Nederlandse vertaling daarvan). Ik heb onder Skype status alleen de volgende opties: Andere gebruiker, Online status, Mijn profiel, Paswoord wijzigen, Account status en Afmelden.
 
Eerst beginnen met "Andere gebruiker" en daar de (hopelijk werkende) instellingen (opnieuw) instellen.
Werkt/gaat/mag dat niet, dan "Afmelden" kiezen en daarna kijken of de Aanmelden/Sign In optie wel verschijnt.

Ik neem aan dat het verder (als drastische maatregel) mogelijk is om de telefoon en/of het basisstation te resetten naar zoals ze uit de fabriek kwamen ("Factory default" of "Factory restore" of iets dergelijks), dus zonder welke instellingen dan ook zodat je helemaal kunt beginnen alsof gisteren nieuw aangeschaft.

Tijs.
 
Andere gebruiker invoeren gaat niet ('failed') en afmelden gaat ook niet ('Contacten niet beschikbaar, afgemeld'). Vrees dus dat ik het hele ding moet resetten. Mijn ervaring uit het verleden is dat resetten ook niet altijd feilloos gaat. Ik heb twee toestellen waarvan de tweede handset ooit is vervangen wegens defect (garantie). Sindsdien heb ik als schermaanduiding toestel 1 en toestel 3. Zelfs via direct contact met Philips en herhaald hard resetten van toestellen en basisstation is dat nooit opgelost.
 
Telefoon herhaald volledig resetten had geen resultaat. Basisstation aan/uitzetten ook niet. Toen ipv het basisstation per ongeluk mijn modem/router uit het stopcontact getrokken en daarna alsnog het basisstation uit het stopcontact. Skype werkte daarna weer (en mijn contacten staan er gelukkig nog steeds in). Vond overigens op het internationale Skype forum hetzelfde probleem waarbij het basisstation uit stopcontact halen het probleem ook niet altijd oploste. Dus waarschijnlijk was de combi modem en basisstation beide uit stopcontact de oplossing. Bedankt voor de hulp.
 
Sprak onlangs een deskundige kennis en die vertelde dat er een soort 'handshake' is tussen het basisstation van de skype phone en skype via het modem. Die handshake blijft in stand als er problemen zijn met de telefoon en ook na een normale reset. Je kunt dan niet opnieuw een verbinding met skype maken, omdat de 'handshake' wordt gezien als een reeds bestaande verbinding. Alleen door het volledig uitzetten (dus uit het stopcontact) van basisstation en modem verdwijnt de handshake, worden basisstation en modem volledig gereset en kun je opnieuw je account invoeren voor een nieuwe verbinding.
 
Altijd handig, wat extra achtergrondinformatie.
Bedankt.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan