• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

orderverwerkingsprogramma, gegevensvalidatie in dropdown met auto aanvullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiellamp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
3
Beste mensen,

Ik schrijf aan een orderverwerkingsprogramma / voorraadbeheer systeem voor een kwekerij.

Ik probeer een gegevens validatie lijst te maken met auto aanvullen in een dropdown menu vorm, om (in dit geval) een klant naam makkelijk te kunnen ingeven zonder je rot te zoeken.
- Dit wil ik doen in TAB: orders, A16 tm A30
- Gegevenstabel voor de lijst staat in TAB: STAM klant bestand, C1(klantenlijst):C999(klantnaam)

De formule-combo die ik gebruik, maar nog niet goed werkt is:
=VERSCHUIVING(Klantnaam;VERGELIJKEN(LINKS(A16;LENGTE(A16));LINKS(Klantnaam;LENGTE(A16));0);0;SOMPR ODUCT(--(LINKS(Klantenlijst;LENGTE(A16))=A16));1)

Nu ben ik nog in deze functies aan het puzzelen, maar vooralsnog kom ik er niet uit. Zoals je ziet, kan ik in A16 alleen Business B selecteren, en A17 tm A30 niets.

Wie weet hoe verder?

gr

Michiel
 

Bijlagen

  • Orders_Saldi_Voorraadsysteem_sturen.xlsm
    97,9 KB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Ikkan het allemaal niet goed volgen , maar mijn advies werk zoveel mogelijk met vba en zo weinig mogelijk met formules .
 
Hi Jean-Paul,

Ik heb mn vraag even opnieuw opgesteld, hopelijk is het zo duidelijker.

Het is de bedoeling om dit later allemaal in VBA te maken op/onder een formulier, maar ik wil eerst eens even de te gebruiken functies op orde hebben.
 
Kijk op het blad formules testen of je het zo bedoel.

Kijk anders even hier, ik denk dat je dit wil bereiken.
 

Bijlagen

  • Orders_Saldi_Voorraadsysteem_sturen(EA).xlsm
    98,2 KB · Weergaven: 102
Laatst bewerkt:
Hi ExcelAmateur,

Bedankt voor de reactie. Ik heb de oplossing gevonden door nog eens goed naar het artikel te kijken waar je naar refereert.

'=VERSCHUIVING(Klantenlijst;VERGELIJKEN(LINKS(A16;LENGTE(A16));LINKS(Klantnaam;LENGTE(A16));0);0;SOMPRODUCT(--(LINKS(Klantnaam;LENGTE(A16))=A16));1)

is de juiste code.

Bedankt en alvast fijn weekend!

Michiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan