Telkens time-out

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoch201

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Berichten
336
Hoi,

Ik heb een FTP server hier beneden draaien. Telkens krijg ik na een random tijd een time-out. Dit gebeurt bij eender welke bestandsgrootte die word geupload of gedownload. Meestal kan ik nog net een mapje verwijderen/aanmaken, maar dan is er maar 50% kans dat ik nog iets kan uploaden. Dit gebeurt zowel extern als intern. Ik heb reeds verschillende server software geprobeerd (filezilla server, Cerberus FTP server), ook clients (Filezilla FTP, WinSCP), firewall op zowel server & client uitgezet, en het lukt nog altijd niet.

Kan er iemand mij helpen? :(

Thanks!
 
Hoe is je energy saving ingesteld. Gaat er iets slapen op de ftp server?
 
De time-outs staan zo rond de 2 minuten ingesteld (indien er geen actie meer verricht is uiteraard). Verder staat alles normaal. Het zou me verbazen dat dit het probleem zou zijn, heb ook al getest met een paar bestanden van enkele kb en het probleem dook ook op
 
In de meeste ftp client programma's kun je een "keep alive" opdrachten laten versturen. Kijk eens of dat helpt; ik heb namelijk het vermoeden dat het commando-kanaal wordt afgesloten met die time-out, niet het data-kanaal....

Voor Filezilla wordt het hier uitgelegd (in het Engels) hoe die keep alive kan worden aangezet.

Tijs.
 
Ik gebruik (standalone versie) FileZillaPortable_3.5.1.paf.exe . Deze staat op SourceForge. Werkt bij mij probleemloos. Ik zie dat er recentere versies (3.7.x) staan.
 
Ik heb verschillende server en client software gebruikt, dus hier kan het niet aan liggen.
 
Net even mijn instellingen bekeken, niets bijzonders denk ik.
Timeout: 20 sec.
Opnieuw proberen: 2x om de 5 sec
Overdracht: Standaard (autom actief/passief)
Encryptie: plain ftp
Karakterset: auto
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan