HP printer 3050A

Status
Niet open voor verdere reacties.

rihabouwman28

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2014
Berichten
5
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:
Er is een nieuwe HP desktop computer aangeschaft met als besturing Windows 7 Ultimate 64-bits.
Er is een bestaande printer HP deskjet 3050A. De driver is goed geinstalleerd maar hij print niet. Er komt een foutmelding
0x0000000d als je probeert een testprint te maken.
Kan iemand mij a.u.b. helpen?

Alvast hartelijk dank.
Groet, Hans:(
 
Zover ik kan zien treedt die fout alleen op als de printer niet rechtstreeks op de pc is aangesloten. Nu vertel je daar helemaal niets over... :rolleyes:
Oftewel is nu de bonusvraag: Is de printer lokaal aangesloten op die W7 pc, via USB?
Indien ja:
a. Probeer eens een andere USB aansluiting op je pc en kijk of het dan beter gaat.
b. Indien a. niet help: Kijk of de printer probleemoplosser je verder helpt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Printer is inderdaad lokaal aangesloten. Andere usb poort helpt niet.
Ook draadloos geprobeerd, zelfde foutmelding.
gr. Hans
 
Probeer dan de troubleshooter van b.

Tijs.
 
Heeft u de meegeleverde CD gebruikt om de printer te installeren? Zo ja, verwijder het stuurprogramma en de bijbehorende software via het Configuratiescherm, start vervolgens de pc opnieuw op en installeer de printer overnieuw middels één de volgende installatiebestanden:

Optie 1*. Klik HIER voor de printerstuurprogramma's met bijbehorend configuratiescherm INCLUSIEF meegeleverde software (zoals HP Photo Creations).
Optie 2*. Klik HIER voor de stuurprogramma's met bijbehorend configuratiescherm ZONDER meegeleverde software.

De meegeleverde software is niet essentieel en naar mijn mening reclame. Ik raad daarom de tweede optie aan.

*Deze setup-bestanden zijn alleen geschikt voor Microsoft Windows 7 64-bit. Voor setup-bestanden geschikt voor andere versies van Microsoft Windows en voor andere besturingssystemen klikt u HIER.
 
@bassie9: Lijkt me NIET de oplossing, want de 0x0000000d melding is dat er geen communicatie is én de TS heeft gemeld dat de driver al succesvol is geïnstalleerd.
Vandaar de probleemoplosser-tip. :rolleyes:

Jouw suggestie is goed bedoeld, begrijp me goed daaromtrent, maar waarschijnlijk helpt het niets/weinig.

Tijs.
 
@dnties

Ik denk toch dat het te maken heeft met de drivers (bugs etc.). Het lijkt mij sowieso handig dat TS over up-to-date drivers beschikt met betrekking tot de printer.

EDIT:

Laat maar. Ik zie net dat de drivers van oktober 2012 zijn:eek:. Dus die op de CD zijn gewoon up-to-date. Pardon:eek:.

@TS

Er is een nieuwe HP desktop computer aangeschaft met als besturing Windows 7 Ultimate 64-bits.
Dus deze printer heeft altijd wel goed gewerkt op een andere computer?
 
Laatst bewerkt:
Bassie9 bedankt voor het meedenken.
Deze printer heeft altijd goed gewerkt op een computer met Windows 7 Home Premium 32-bits.
Driver schijnt goed geinstalleerd te zijn. Misschien een spooler kwestie?
Ik heb de installatie zowel van CD en van HP geprobeerd. Maakt geen verschil, werkt dus niet.

Gr. Hans
 
Nog steeds geen terugmelding gezien of de Probleemoplosser is gebruikt en wat daar uit kwam.
Ik wijs er nogmaals op dat ik verwacht dat het probleem 'in Windows' zit en niet in de driversoftware.

Tijs.
 
Ik heb er een andere besturing op gezet. (windows professional i.p.v. ultimate)
Toen was het probleem opgelost.
bedankt voor het meedenken. Hier kan een slotje op.
Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan