hp psc 1300 series

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tress
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tress

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2007
Beste mensen,
Had hp psc 1300 series op mijn oude pc met xp.
Heb thans een Dell met windows 7.
Het lukt niet om de inhoud van het originele schijfje op de pc te plaatsen. Was van origine geschikt voor Windows 98,ME, 2000, XP.
Is er een handigheidje om toch de inhoud van het destijds aangeschafte schijfje op windows 7 te installeren?
Bij voorbaat dank voor de info.
Vrgrt
Tress

Dag Tijs,
Heb ik gedaan en kreeg op 6 mei jl na het downloaden :
HP Customer participation program 13.0
HP Imaging Device Function 13.0
HP photosmart Essentials 3.5
HP Photosmart Officejet and Deskjet All-In-One Driver
HP Smart Webprinting 4-51
HP Solution Center 13.0
HP Update

Het enige van HP dat op mijn PC aangesloten is is de HP all in one printer 1350.

Ik mis dus na het downloaden de HP director waaruit je de verschillende programma's kunt kiezen waarbij de scanmogelijkheid voor mij het belangrijkste is.

Hoe nu verder???

Vrgrt

Tress

Het Solution Center is de vervanger van de oude Director. Stel daar zaken in, zoals welk mailprogramma je hebt, welke (standaard) tekstverwerker je hebt, welke basis scaninstellingen je wilt (kleur/zwart-wit, resolutie, standaard opslaglocatie bij scannen naar bestand) etc.
Je kunt er (als ik me goed herinner) ook instellen dat het Solution Center automatisch opstart (met Windows etc.), mogelijk ook hoe op knoppen op het gebruik van de bedienknoppen op de scanner wordt gereageerd in Windows etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,
Ik krijg bij mijn probeersels de volgende boodschappen door:

HP SOLUTION CENTER kan niet worden uitgevoerd omdat de installatie van het apparaat niet is voltooid.

Mijn oude installatie cd werkt niet op Windows 7.

HP-start-menu voor HP-helpbestanden kan ik niet vinden!

Ter verduidelijking het volgende:

I.v.m. met de XP-stop ben ik overgegaan op windows 7 in een nieuwere PC . (Met name: Dell)
Bij het overzetten van het een en ander op de nieuwe PC werd de HP PSC 1350 all-in-one printer geïnstalleerd en deze werkt wat betreft printen goed.
Scannen vanaf de scanknop op het apparaat doet de printer niet.
Het lijkt mij dat verschillende functies niet zijn geïnstalleerd of niet zijn te installeren.

Wat nu???

vrgrt
Tress

Laatst bewerkt:
Tijs, hoe kom ik aan appwiz.cpl? Kan ik alle HP niet deleten via het configuratiescherm?
vrgrt
Tress

Dat is hetzelfde als via Configuratiescherm software deinstalleren.

Een manier is via [Windows-toets]r toetscombinatie -> appwiz.cpl

Tijs.

Deïnstalleer alle HP software die je in appwiz.cpl kunt vinden en begin opnieuw: Het Solution Center is de opvolger van de HP Director, dus je moet dat werkend krijgen op de een of andere manier.

Evt. gebruik je het HP Officejet-hulpprogramma voor het verwijderen van software en driver hier bij en daarna de HP Printer Install Wizard voor Windows om de juiste software te downloaden en installeren voor jouw besturingssysteem.

Dit alles heb ik gedaan, maar het lukt maar niet.

Kreeg bericht van HP bij trying install: No access to HP Solution Center
Toen geprobeerd via HP Windows fax and scanning : Dit zit niet bij mijn programs (Window 7)
Neem aan dat HP gewoon bepaalde functies blokkeert bij verandering van windows systeem.
Als dit zo is dan geldt voor mij NOOIT MEER HP!!!
Tot zo ver dank voor je tera hulp! Tenminste als er niet nog een oplossingsmogelijkheid bestaat!
Vrgrt
Tress

Tijs.

Misschien nog wat schoten in het donker:
a. De verwijder-software in posting #6 moet 4x achter elkaar gedraaid worden om alles te verwijderen. Mogelijk heb je maar 1x die software gebruikt ipv. 4x.
Overigens staat hier een nieuwere versie dan de versie die ik eerder linkte (versie 14 t.o.v. versie 13). Mogelijk ruimt die (ook) beter de HP software op.
b. Geen idee of je ook Flash Player geïnstalleerd hebt staan, maar (bijv.) Google Chrome gebruikt zijn eigen versie, dus gebruik je Chrome dan staat Flash Player mogelijk niet op je pc.
Installeer de nieuwste versie vanaf deze link

Kom ik op nog meerdere ideeën, dan laat ik dat nog wel weten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
hp-psc-1300-series

Tijs, Bij :

Installing the Printer Software in Windows 7 for a USB Cable Connection

Krijg ik het volgende bericht:

These buttons will still function*

Power button ( ) Menu button ( )
Resume button ( ) Cancel button ( )
Print Photos button ( )

These buttons will not function*

Photosmart Essentials button ( ) Copy button ( )
Scan button ( )
*These lists are not comprehensive.

Dan zijn we toch uitgepraat wat HP betreft?!

Vrgrt Tress

Daar kan ik in meedenken, als je gewend was om vanaf de all-in-one zelf te scannen naar je pc.
Zover ik begrijp gaat het hier om de knoppen op het apparaat zelf die bij indrukken dan acties op je pc uitlokken.
Ik kan me niet voorstellen dat het hier over de bediening gaat op de pc zelf vanuit die vervanger van HP Director.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan