• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Productieplanning met excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je lbij "M221 20x4" 150000 invult zou de ombouw in een shift overgang zitten . klopt dat???
 
o ja zie ik nu ook. was me niet opgevallen. dan zou de 1.5 uur ombouwen verdeeld moeten worden over 2 cellen. vanwege dat een dienst maar 8 uur is.

nog iets wat aangepast moet worden
 
Cobbe, hebt u misschien nog een tip? Ik weet dat ik veel vraag, maar toch zou ik het mooi vinden om het bestand toch helemaal goed te krijgen...
 
Dit is een goeie! Kwam er niet uit. :eek:
 
Sylvester, de manier is bijna goed. Voor de machine M241 geld echter dat hij aan het begin van de week begint met productie van de (100x4). Wanneer dat klaar is, wordt overgegaan op de (50x4) productie. Het staat er nu net andersom, maar toch wil ik het liever wel zo hebben. omdat de productie van 100x4 vaak klein is, wil ik dat aan het begin van de week hebben. Zou je dat nog even voor me kunnen aanpassen?

Verder ziet het er top uit. De manier hoe jij het gedaan hebt voor de ombouw is helemaal wat ik bedoelde :)

danku
 
let op voor de M231 is aangepast met eenvoudig exel formuletje:
 

Bijlagen

  • Plan.2014.week16 (3.xlsm
    24,8 KB · Weergaven: 36
Dat laatste was niet helemaal wat ik wilde. Ik heb hem zelf even veranderd. Het is zichtbaar in mijn excel pagina. Nu is hij voor 99% zoals ik hem wil hebben.

Ik heb een aantal dingen aangepast / verwijderd Sylvester, om tot het resultaat te komen wat ik nodig heb.

Hierbij wil ik Sylvester en Cobbe heel erg bedanken voor het helpen!!! Jullie hebben me beide gigantisch geholpen en ik vind dat echt heel mooi.

De topic mag om mij gesloten worden.
 

Bijlagen

  • Plan.2014.week16_helpmij.xlsm
    22,7 KB · Weergaven: 104
en als je nou tussen door nog 100x4 wil doen,
en daar na verder met 50x4

en hoezo maar 99% ??
 
Komt niet voor dat ik tussendoor naar 100x4 moet. Dat wordt altijd aan het begin van de week geproduceerd. Op donderdag wordt de productieplanning van de volgende week bepaald. En dan wordt aan het begin van de week de 100x4 ingepland.

99%, want soms komt het voor dat een operator een dienst vrij wil. Dan zou er een dienst vrijgemaakt moeten worden, en moet alles een dienst opschuiven.

Maarja dan wordt het wel heel ingewikkeld volgens mij.

(Ik heb je excel pagina wel bewaard waar jij het mogelijk maakte om doordeweek ook terug te gaan naar de 100x4 productie). maar omdat het niet aan de orde is op moment, laat ik het weg om het zo overzichtelijk mogelijk te houden)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan